VCD3146 Concept DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3146 Kavram Geliştirme Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, görsel tasarımda kavramsallaştırma sürecini vurgulamayı hedefler. Öğrenciler, yaratıcı çözümler üretmeyi, gerçekçi düşünmeyi ve sorunları yenilikçi çözüm tasarımlarıyla dönüştürmeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi görsel iletişim projelerini tanımlarlar. Keşif Deneyleri, incelenmiş sorunun daha fazla ayrıntısını gösterir.

2) Bir tasarım sürecini kavradıklarını gösterirler: Bilgi toplama, fikir üretimi, konsept geliştirme ve dağıtım.

3) Reklam konseptleri ve yazın örneklerinin analizi üzerinden geliştirilen eleştirel düşünceyi kazanırlar.

4) Kavramsallaştırma aşamasından tamamlanmasına kadar kendi projelerinin hızını yönetirler.

5) İletişim amaçları ve tasarım çözümleri açısından yaptıkları işin kalitesini değerlendirirler.

6) Grafik tasarım ve sanat projelerinde iletişimin etkinliğini tartışırlar.

7) Sistematik ve etkin bir reklam planlaması yaparlar.

8) Tasarım, baskı ve üretim süreci konusundaki anlayış becerilerini başarılı bir baskı ve üretim deneyimiyle gösterirler.

9) Farklı kültürlerden ve geçmişlerden gelen insanların yaptığı sanatsal katkıları tanırlar.

10) Yapılan deneysel çalışmalar bir konsept oluşturma konusunda kavrayış sağlar.

Dersin İçeriği

Dönem boyunca yapılan sunum ve projelerle öğrenciler tasarım projelerinin kavramsal sürecini deneyimlerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme.
2) Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept.
3) Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler.
4) Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl?
5) Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik.
6) Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri.
7) Dönemin tekrar incelenmesi
8) Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller.
9) Anoloji ve Metafor
10) Ateşleyen konseptler
11) Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer, 
 Zaman, Pozisyon, Devlet.
12) 1. Sunum
13) 2. Sunum
14) Dönemin tekrar incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 53
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.