VCD3146 Concept DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3146 Kavram Geliştirme Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, görsel tasarımda kavramsallaştırma sürecini vurgulamayı hedefler. Öğrenciler, yaratıcı çözümler üretmeyi, gerçekçi düşünmeyi ve sorunları yenilikçi çözüm tasarımlarıyla dönüştürmeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi görsel iletişim projelerini tanımlarlar. Keşif Deneyleri, incelenmiş sorunun daha fazla ayrıntısını gösterir.

2) Bir tasarım sürecini kavradıklarını gösterirler: Bilgi toplama, fikir üretimi, konsept geliştirme ve dağıtım.

3) Reklam konseptleri ve yazın örneklerinin analizi üzerinden geliştirilen eleştirel düşünceyi kazanırlar.

4) Kavramsallaştırma aşamasından tamamlanmasına kadar kendi projelerinin hızını yönetirler.

5) İletişim amaçları ve tasarım çözümleri açısından yaptıkları işin kalitesini değerlendirirler.

6) Grafik tasarım ve sanat projelerinde iletişimin etkinliğini tartışırlar.

7) Sistematik ve etkin bir reklam planlaması yaparlar.

8) Tasarım, baskı ve üretim süreci konusundaki anlayış becerilerini başarılı bir baskı ve üretim deneyimiyle gösterirler.

9) Farklı kültürlerden ve geçmişlerden gelen insanların yaptığı sanatsal katkıları tanırlar.

10) Yapılan deneysel çalışmalar bir konsept oluşturma konusunda kavrayış sağlar.

Dersin İçeriği

Dönem boyunca yapılan sunum ve projelerle öğrenciler tasarım projelerinin kavramsal sürecini deneyimlerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme.
2) Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept.
3) Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler.
4) Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl?
5) Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik.
6) Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri.
7) Dönemin tekrar incelenmesi
8) Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller.
9) Anoloji ve Metafor
10) Ateşleyen konseptler
11) Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer, 
 Zaman, Pozisyon, Devlet.
12) 1. Sunum
13) 2. Sunum
14) Dönemin tekrar incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 53
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.