VCD1026 Computer for Art and CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD1026 Sanat ve İletişim Amaçlı Bilgisayar Kullanımı Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MURAT DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, bilgisayar teknolojilerinin görsel iletişim tasarımı alanında kullanımına odaklanmıştır.
Öğrenciler, alanla ilgili yazılımların işlevlerini öğrenerek bu yazılımları görsel iletişim tasarımı ürünleri oluşturmakta kullanacak ve bilgisayarı görsel tasarım için kullanma becerilerini geliştirmiş olacaklardır.
Görsel iletişim tasarımına ilişkin kavramlar ve çeşitli görsel iletişim tasarımı ürünlerinin özellikleri de, teknolojilerle birlikte öğrencilere aktarılarak, öğrencilerin teknolojinin sınırlamalarından bağımsız olarak görsel iletişim tasarımı alanına dair daha geniş bir anlayışa ulaşmaları sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Görsel iletişim tasarımı ürünlerinin oluşturulmasında kullanılan bilgisayar yazılımlarına dair kullanım becerilerini kazanmış olacaklardır.
2) Öğrenciler bilgisayar becerilerini arttırmayı amaçlayan projeleri gerçekleştireceklerdir.
3)Öğrenciler görsel iletişim tasarımı alanı ve bu alana ilişkin ürünler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4)İletişim tasarımı ürünlerinin yapım sürecine ilişkin teknik kavramlar ve terminolojiye de yer verilecektir.

Dersin İçeriği

Vektörel çizim araçları, foto manipülasyon araçları, video işleme araçları, interaktif tasarım araçları ve animasyon araçlarını kullanma becerilerini geliştirme amacı ile yapılan proje tabanlı çalışmalara ek olarak iletişim tarımı ürünlerinin bilgisayar ortamında üretimine ilişkin teknik kavramlar ve terimlerin öğrenilmesini hedefleyen bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim tasarımı alanındaki zaman tabanlı ürünler ve ekran mecrası Proje I: Hiyerarşi kavramına dayalı olarak bir illüstrasyon yaratma Nesneleri hizlama, yerleştirme, sıralama, pathfinding araçları, pen ve brush araçları
2) Keyframe kullanarak animasyon yapma Proje II: Keyframe kullanılan vektörel animasyon
3) Elle yapılmış çizimleri bilgisayar ortamın aktarma ve foto manipülasyon araçları ile düzenleme : Boyutlandırma, renk düzenlemeleri, yeniden rennklendiröe, toplu halde işleme Çözünürlük ve renk derinliği kavramları Proje III: Frame animasyonu
4) Frame animasyonu Video işleme araçları kullanak ardışık biteşlem imgeleri ile animasyon yapma
5) Video işleme yazılımlarını ses işleme fonksiyonları Proje IV: Stop Motion Animasyon
6) İllustrasyona bir bakış. İllüstrasyon nedir? Vektörel illüstrasyonlar yapmak üzere gerçek nesnelerin fotoğraflarından soyutlama yapmak Proje V: Kelebek çizimi Midterm Exam
7) İllustrasyon: Vektörel illüstrasyonlar yapmak üzere gerçek nesnelerin fotoğraflarından soyutlama yapmak Project VI: Tekne çizimi ve animasyon
8) İletişim tasarımında basılı ürünlere bir bakış. Color models for production, offset printing Proje VII:Takvim tasarımı : Tasarımda tipografinin yeri
9) Fotoğraf ve baskı Proje VIII: Time dergisi kapağını kendi fotoğrafını kullanarak yeniden üretme
10) Geleneksel baskı teknikleri: Taş baskı ve Serigrafi Proje IX: Warhol’un Marilyn Monroe litografisini kendi fotoğrafını kullanak yeniden üretme
11) Endüstri için tasarım: Ölçüler ve oranlar Proje X: Çeşitli ülke bayraklarının vektörel çizim araçları ile oran ve ölçülere sadık kalarak
12) İletişim tasarımı alanındaki etkileşimli ürünler ve etkileşim kavramı Etkileşimli tasarım aracına başlangıç : Eylemleri Programlama Proje XI: Etkileşimli Kelebekler
13) Etkileşim için temel programlama
14) Adobe Flash ile programlamada komutlar ve fonksiyonlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1) The Reconfigured Eye - Visual Truth in the Post-photographic Era, W.J.Mitchell, 1992, MIT Press, London
2) Adobe illustrator CSX revealed/ , Chris Botello, ISBN/ISSN 1592008240, Boston : Thompson Course Technology, 2005
3) Adobe Photoshop CS3 : classroom in a book, ISBN/ISSN 9780321492029 0321492021, Berkeley, Calif. , Adobe, 2007
4) Whiteman, Thomas A., 1997, The Primary Colors Are Not Red, Blue, and Yellow, SecondSight Number 53, Graphic Arts Technical Foundation

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 1 0
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 4
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 3
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 1
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 1
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 3
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 2
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 5
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 1
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 5
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 2
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 3
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 1
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 2