Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim tasarımı alanındaki zaman tabanlı ürünler ve ekran mecrası
Proje I: Hiyerarşi kavramına dayalı olarak bir illüstrasyon yaratma
Nesneleri hizlama, yerleştirme, sıralama, pathfinding araçları, pen ve brush araçları
|
|
2) |
Keyframe kullanarak animasyon yapma
Proje II: Keyframe kullanılan vektörel animasyon
|
|
3) |
Elle yapılmış çizimleri bilgisayar ortamın aktarma ve foto manipülasyon araçları ile düzenleme : Boyutlandırma, renk düzenlemeleri, yeniden rennklendiröe, toplu halde işleme
Çözünürlük ve renk derinliği kavramları
Proje III: Frame animasyonu
|
|
4) |
Frame animasyonu
Video işleme araçları kullanak ardışık biteşlem imgeleri ile animasyon yapma
|
|
5) |
Video işleme yazılımlarını ses işleme fonksiyonları
Proje IV: Stop Motion Animasyon |
|
6) |
İllustrasyona bir bakış. İllüstrasyon nedir?
Vektörel illüstrasyonlar yapmak üzere gerçek nesnelerin fotoğraflarından soyutlama yapmak
Proje V: Kelebek çizimi
Midterm Exam
|
|
7) |
İllustrasyon: Vektörel illüstrasyonlar yapmak üzere gerçek nesnelerin fotoğraflarından soyutlama yapmak
Project VI: Tekne çizimi ve animasyon |
|
8) |
İletişim tasarımında basılı ürünlere bir bakış.
Color models for production, offset printing
Proje VII:Takvim tasarımı : Tasarımda tipografinin yeri |
|
9) |
Fotoğraf ve baskı
Proje VIII: Time dergisi kapağını kendi fotoğrafını kullanarak yeniden üretme
|
|
10) |
Geleneksel baskı teknikleri: Taş baskı ve Serigrafi
Proje IX: Warhol’un Marilyn Monroe litografisini kendi fotoğrafını kullanak yeniden üretme
|
|
11) |
Endüstri için tasarım: Ölçüler ve oranlar
Proje X: Çeşitli ülke bayraklarının vektörel çizim araçları ile oran ve ölçülere sadık kalarak
|
|
12) |
İletişim tasarımı alanındaki etkileşimli ürünler ve etkileşim kavramı
Etkileşimli tasarım aracına başlangıç : Eylemleri Programlama
Proje XI: Etkileşimli Kelebekler
|
|
13) |
Etkileşim için temel programlama |
|
14) |
Adobe Flash ile programlamada komutlar ve fonksiyonlar
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
1) The Reconfigured Eye - Visual Truth in the Post-photographic Era, W.J.Mitchell, 1992, MIT Press, London
2) Adobe illustrator CSX revealed/ , Chris Botello, ISBN/ISSN 1592008240, Boston : Thompson Course Technology, 2005
3) Adobe Photoshop CS3 : classroom in a book, ISBN/ISSN 9780321492029 0321492021, Berkeley, Calif. , Adobe, 2007
4) Whiteman, Thomas A., 1997, The Primary Colors Are Not Red, Blue, and Yellow, SecondSight Number 53, Graphic Arts Technical Foundation |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
4 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
3 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
1 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
1 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
3 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
2 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
5 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
1 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
5 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
2 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
4 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
1 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
2 |