AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1113 | Avrupa Sanatı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, disiplinler arası bir kapsam ile, Avrupa'da ortaçağdan günümüze farklı kronolojik ve coğrafi ortamlardaki kültürel değişim ve yönlenimlerin sanat aracılığıyla anlamayı sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ortaçağdan günümüze sanatın üretimi öğrencilere tanıtılarak bir sanat eserine bakma biçimlerini geliştirmek, • evrensel ve kültürler arası boyutta sanat hakkında görsel bir duyarlılık oluşturmak, • sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklendirmek ve bunu kültürel, siyasi gelişmelerle iliskilendirmek, • temel sanat terminolojisini ve estetik kavramlarını tanımlamak ve kullanmak, • sanatla ilgili düşüncelerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve yorumlayabilmek • bir sanat eserinin kompozisyon, konu ve anlatımını analiz etmek ve hakkında yorum yapmak, |
Bu ders, öğrencilere Greko-Romen Antik Çağ'dan 20. yüzyılın başlarına kadar Avrupa sanatının temel tarihini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif katılımla belirli sanat eserleri ve stiller hakkında kendi görüşlerini geliştirmelerini ve tartışmalarını teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, tartışma okuma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEÇ ANTİK DÜNYA Yahudi ve Erken Hristiyan sanatı: Katakomplar ve Dura Europos Konstantinopolis ve Erken Bizans Sanatı Mozaikler ve Elyazmaları | Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254. On-line sources: Selections from the Bible |
2) | BİZANS VE İSLAM Bizans ikonları Bizans ve Avrupa | Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art” On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) | Kuzey Avrupa'nın Kelt ve Cermen sanatları ERKEN ORTAÇAĞ BATI | Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe” On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) | GOTİK SANAT VE MİMARİ Gotik katedral Gotik heykel ve dekoratif sanatlar Avrupa'da On Üçüncü Yüzyıl | Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” |
5) | Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Dördüncü Yüzyıl | Stokstad, Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) | Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Beşinci Yüzyıl | Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
7) | İtalyan Sanatında Güzellik, Bilim ve Ruh: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm” | Chapter 22 |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Hümanizm ve Antik Çağın Cazibesi: On Beşinci Yüzyıl İtalyan Sanatı” | Chapter 21 |
10) | Papalar, Köylüler, Hükümdarlar ve Tüccarlar: Barok ve Rokoko Sanatı | Chapter 24 |
11) | Neoklasisizm ve Sanayi Devrimi | Chapter 25 |
12) | Modernizm, modernite ve modern sanat. | Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven: Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) | Modern sanatta akımlar | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | H.Wölfflin ,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 E. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Istanbul, 1988 Marilyn Stokstad, Art History: A View of the West, Volume 1, (based on Stokstad 3rd edition). Prentice Hall, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 1 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 1 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 1 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 1 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 1 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 1 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 1 |