Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GEÇ ANTİK DÜNYA
Yahudi ve Erken Hristiyan sanatı: Katakomplar ve Dura Europos
Konstantinopolis ve Erken Bizans Sanatı
Mozaikler ve Elyazmaları
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BİZANS VE İSLAM
Bizans ikonları
Bizans ve Avrupa |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
Kuzey Avrupa'nın Kelt ve Cermen sanatları
ERKEN ORTAÇAĞ BATI |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
GOTİK SANAT VE MİMARİ
Gotik katedral
Gotik heykel ve dekoratif sanatlar
Avrupa'da On Üçüncü Yüzyıl
|
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” |
5) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Dördüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Beşinci Yüzyıl |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
7) |
İtalyan Sanatında Güzellik, Bilim ve Ruh: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm” |
Chapter 22 |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Hümanizm ve Antik Çağın Cazibesi: On Beşinci Yüzyıl İtalyan Sanatı” |
Chapter 21 |
10) |
Papalar, Köylüler, Hükümdarlar ve Tüccarlar: Barok ve Rokoko Sanatı |
Chapter 24 |
11) |
Neoklasisizm ve Sanayi Devrimi |
Chapter 25 |
12) |
Modernizm, modernite ve modern sanat. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Modern sanatta akımlar |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
|
2) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme |
|
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
|
6) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme |
|
7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
|
8) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme |
|
9) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme |
|
10) |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme |
|
11) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme |
|
12) |
Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
|
|