Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
THE WORLD OF LATE ANTIQUITY
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BYZANTIUM AND ISLAM
Byzantine icons
Byzantium and Europe |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
ARTS OF THE ISLAMIC WORLD.
Mosque and palace.
Luxury arts in the Islamic world.
Celtic and Germanic arts of Northern Europe |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
EARLY MEDIEVAL WEST
Sutton Hoo ship burial
|
|
5) |
GOTHIC ART AND ARCHITECTURE
The Gothic cathedral
Gothic sculpture and decorative arts
The Fourteenth Century in Europe |
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” and Chapter
12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Selection of Isms in European art |
|
7) |
From Gothic to Renaissance: The Fourteenth Century in Italy |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
8) |
Beauty, Science, and Spirit in Italian Art: The High Renaissance and Mannerism” |
Chapter 22 |
9) |
Humanism and the Allure of Antiquity: Fifteenth Century Italian Art”
|
Chapter 21 |
10) |
Of Popes, Peasants, Monarchs, and Merchants: Baroque and Rococo Art |
Chapter 24 |
11) |
Neoclassicism and the Industrial Revolution |
Chapter 25 |
12) |
Modernism, modernity, and modern art. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Sculpture and Photography: From Academy to Arcades |
Potts, The Sculptural Imagination |
14) |
Genel değerlendirme |
|
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|