BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1307 | Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | “Denizci Millet, Denizci Ülke” hedefine ulaşabilmek ve gençlerimizin denize ve deniz kültürüne yönelik ilgisini arttırarak, ufkun ötesini görebilmelerine yardımcı olmak, 2. Ülkemizin genç neslinde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” ile ilgili farkındalık oluşturmak. 3. Ülkemizde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” nün yaygınlaşmasına katkıda bulunmak. 4. Ülkemiz gençlerinin kendi öğrenim alanları yanında, Türkiye’nin deniz ve denizcilik konularına da katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olmalarını sağlamak. 5. Ülkemiz Denizcilik endüstrisinin ihtiyaçlarına yönelik her alanda (Siyasi, Ekonomik, Kültürel, Teknolojik, Sosyal vb.) politikalar ve projeler oluşturmak, yapılacak girişimlere ve mevcut kuruluşlar ile işletmelere yön gösterici ışıklar tutmak, böylece yeni iş sektörü ve iş istihdamları oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak. 2. Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak, 3. Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak, 4. Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak, 5. Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak, 6. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak, 7. Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek |
Türkiye'de ve Dünya'da denizcilik tarihi, Türk denizcilik sektörü, Kabotaj hakkı ve Türk boğazları, denizci kimdir?, temel amatör denizcilik bilgileri, tekne bilgisi ve manevraları, harita bilgisi ve denizde çatışmayı önleme, denizde kısa mesafe telsiz haberleşmesi, denizde emniyet, Ulusal ve uluslararası mevzuat. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, örnek olay inceleme, bireysel ve grup çalışması, gözlem, simülasyon kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı Okyanuslar ve denizler Temel denizcilik terimleri | |
2) | Deniz ve meteoroloji Teknenin bölümleri Temel denizcilik terimleri-2 | |
3) | Uygarlıklar ve Gemilerin Gelişim Tarihi Temel denizcilik terimleri-3 | |
4) | Türk Denizcilik Tarihi ve Haritacılık Güverte Donanım ve halatlar Öğrenci sunumu | |
5) | Kabotaj Hakkı ve Boğazlar Denizde Çatışmayı Önleme-1 Öğrenci sunumu | |
6) | Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
7) | Deniz ve Çevre Tekne Manevrasına Etki Edenler Demirleme Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Denizci Ülke Olmak Yanaşma ve Ayrılma Manevrası Denize Adam Düştü Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
10) | Gemici Bağları Seyir Eğitimi – 1 (Harita) Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
11) | Seyir Eğitimi – 2 (Yelken) Yangın Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
12) | Seyir Eğitimi – 3 (Yelken) İlk Yardım Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
13) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF) Haberleşmesi Denizde Temel Hukuk Öğrenci sunumu Konu anlatımı Makalelerin tesliminin tamamlanması | |
14) | Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | BAU Kütüphanesinde bulunan kaynaklar: • Baş, Münip (2001). Denizcilik Sözlüğü. Akademik Yayınları • Arıkan, Z. ve Sancar, L. (2009). Türk Denizcilik Tarihi. Deniz Basımevi Müdürlüğü • Esmer, S., Şengönül, G. Ve Paker, S. (2015). Temel Denizcilik Bilgisi. Beta Yayınları Deniz Kültürü Ders Notları (*) Amatör Denizcilik Ders Notu-1 (*) Amatör Denizcilik Ders Notu-2 (*) (*) Öğretim Görevlisinin aşağıdaki kaynaklardan derlediği ders notları öğrencilere pdf olarak BAU itslearning üzerinden verilmektedir: • Amatör Denizci El Kitabı, Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü • Gemi Seyri, Nusret Belirdi • Denizciler için sağlık rehberi • SOLAS • MARPOL • Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson • Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran ve Levent Düzcü |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. | |
3) | Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. | |
4) | Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. | |
5) | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. | |
6) | Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. | |
9) | Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |