GEP1307 Deniz Kültürü ve Amatör DenizcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİK BİLGİSAYARÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK BİLGİSAYAR
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: “Denizci Millet, Denizci Ülke” hedefine ulaşabilmek ve gençlerimizin denize ve deniz kültürüne yönelik ilgisini
arttırarak, ufkun ötesini görebilmelerine yardımcı olmak,
2. Ülkemizin genç neslinde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” ile ilgili farkındalık oluşturmak.
3. Ülkemizde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” nün yaygınlaşmasına katkıda bulunmak.
4. Ülkemiz gençlerinin kendi öğrenim alanları yanında, Türkiye’nin deniz ve denizcilik konularına da katkıda
bulunacak bilgi seviyesinde olmalarını sağlamak.
5. Ülkemiz Denizcilik endüstrisinin ihtiyaçlarına yönelik her alanda (Siyasi, Ekonomik, Kültürel, Teknolojik,
Sosyal vb.) politikalar ve projeler oluşturmak, yapılacak girişimlere ve mevcut kuruluşlar ile işletmelere yön
gösterici ışıklar tutmak, böylece yeni iş sektörü ve iş istihdamları oluşturmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak.
2. Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak,
3. Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak,
4. Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak,
5. Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak,
6. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak,
7. Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak,
farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Okyanuslar ve denizler Temel denizcilik terimleri
2) Deniz ve meteoroloji Teknenin bölümleri Temel denizcilik terimleri-2
3) Uygarlıklar ve Gemilerin Gelişim Tarihi Temel denizcilik terimleri-3
4) Türk Denizcilik Tarihi ve Haritacılık Güverte Donanım ve halatlar Öğrenci sunumu
5) Kabotaj Hakkı ve Boğazlar Denizde Çatışmayı Önleme-1 Öğrenci sunumu
6) Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı
6) Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı
7) Deniz ve Çevre Tekne Manevrasına Etki Edenler Demirleme Öğrenci sunumu Konu anlatımı
8) Ara Sınav
9) Denizci Ülke Olmak Yanaşma ve Ayrılma Manevrası Denize Adam Düştü Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
10) Gemici Bağları Seyir Eğitimi – 1 (Harita) Öğrenci sunumu Konu anlatımı
11) Seyir Eğitimi – 2 (Yelken) Yangın Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
12) Seyir Eğitimi – 3 (Yelken) İlk Yardım Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
13) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF) Haberleşmesi Denizde Temel Hukuk Öğrenci sunumu Konu anlatımı Makalelerin tesliminin tamamlanması
14) Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi
14) Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: BAU Kütüphanesinde bulunan kaynaklar:
• Baş, Münip (2001). Denizcilik Sözlüğü. Akademik Yayınları
• Arıkan, Z. ve Sancar, L. (2009). Türk Denizcilik Tarihi. Deniz Basımevi Müdürlüğü
• Esmer, S., Şengönül, G. Ve Paker, S. (2015). Temel Denizcilik Bilgisi. Beta Yayınları
Deniz Kültürü Ders Notları (*)
Amatör Denizcilik Ders Notu-1 (*)
Amatör Denizcilik Ders Notu-2 (*)
(*) Öğretim Görevlisinin aşağıdaki kaynaklardan derlediği ders notları öğrencilere pdf olarak BAU itslearning
üzerinden verilmektedir:
• Amatör Denizci El Kitabı, Sezar Atmaca
Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü
• Gemi Seyri, Nusret Belirdi
• Denizciler için sağlık rehberi
• SOLAS
• MARPOL
• Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson
• Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran ve Levent Düzcü

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek 4
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 4
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak 4
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek