POL4442 Cinema and PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4442 Sinema ve Politika Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, 20. ve 21. yüzyıl boyunca önemli siyasi olayların temel ilkelerini ve bunların sinemadaki temsilini analiz eder. Onemli siyasi ideolojiler ve sinema tarihinde dönüm noktası olarak nitelendirilen filmler arasındaki bağlantılara bakar. Yakın tarihte ortaya çıkan olayları ve bunların etkilerini eleştirel bir çerçevede tartisarak öğrencilerin bu konulari daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, propaganda, savaş, aktivizm, etik, vatandaslik, haklar, medyanın rolü, sosyal psikoloji, otorite, etnik çatışma, terörizm, milliyetcilik, kitle gözetimi, ve göç gibi geniş bir yelpazedeki kavramların derinlemesine incelenmesini sağlamak için alandaki bilim adamlarının teorik çalışmalarını da kullanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Film ve Siyaset kavramlarına çeşitli yaklaşımları inceler
2. Siyaset ve sinema arasındaki karmaşık ilişkileri eleştirmeli bir çizgiden inceleyen ve açıklayan önemli tartışmalar, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler ve örnekleri kavrar.
3. Tarihi ve çağdaş sinemayi incelerken, dünyanın dört bir yanından gelen filmleri karşılaştırır.
4. Toplumlar, hükümetler ve uluslararası aktörler arasındaki etkileşimleri analiz eder.
5. Yerel, ulusal ve küresel bağlamlarda farklı sosyal ve politik aktörlerin (ör. Devletler, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütler, uluslarüstü yapılar) rolünü tanır.
6. Devlet gelişimi, demokratikleşme, eşitsizlik, seferberlik ve küresel ağların süreçlerini analiz eder ve tartışır.
7. Siyaset ve sinema arasındaki geniş ilişkiyi araştırıp, sinemanın politik ve sosyal dönüşümlere tepkisini inceler ve film yapımcılığının kendi başına ne ölçüde siyasi bir eylem olduğunu sorgular.
8. Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Filmin Etkisi; Propaganda; Savaş ve Sinema (İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı); Catisma; Faşizm; Holokost; Totaliter Rejimler; Otoriter Rejimler; Siyasal Aktivizm; Sosyalizm; Komünizm; Neo-Marksizm; Küba Devrimi; Milliyetçilik; Etik; Haklar; Vatandaşlık; Azınlıklar; Etnisite; Göç; Feminizm; Medya; Terörizm; Globalizm.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies.
2) Film ve Propaganda Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies.
3) Totalitaryaniizm ve Ikinci Dunya Savas Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone.
4) Soguk Savas Donemi Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi.
5) Siyasi Eylemcilik I (Sosyalizm) G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels
6) Siyasi Eylemcilik II (Anarsizm) Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex
7) Ara Sınav
8) Siyasi Eylemcilik III (Milliyetcilik) Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism
9) Savas ve Sinema I Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology
10) Savas ve Sinema II Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century
11) Vatandaslik ve Haklar Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction
12) Siyaset ve Medya Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process
13) Terorizm Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence
14) Gelismekte olan Toplumlar ve Demokrasinin Sorunlari Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics.
Andrew Heywood - Political Ideologies.
Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film.
Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany.
J. S. McClelland - A History of Western Political Thought
Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened.
Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies.
Hannah Arendt - Banality of Evil.
Primo Levi - The Gray Zone.
Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited.
John O Koehler - Stasi.
Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex
Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel
Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe
Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex
Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex
G. S. Prentzas - The Cuban Revolution
Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life
Peter McLaren - Che Guevara
Paulo Drinot - Che's Travels
Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle
A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century
John Galtung - A Structural Theory of Imperialism
Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace
Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict
Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology
Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition
Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class
Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century
Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism
Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics
Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction
Michael Griffin - Media Images of War
Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers
Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process
Stuart J. Kaufman - Ethnic Conflict
Adam Jones - Genocide and Mass Killing
Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa
Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations
John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation
Johan Galtung - Cultural Violence
Diğer Kaynaklar: Ders Paketindeki Makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 107
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler