TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4442 | Sinema ve Politika | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. ve 21. yüzyıl boyunca önemli siyasi olayların temel ilkelerini ve bunların sinemadaki temsilini analiz eder. Onemli siyasi ideolojiler ve sinema tarihinde dönüm noktası olarak nitelendirilen filmler arasındaki bağlantılara bakar. Yakın tarihte ortaya çıkan olayları ve bunların etkilerini eleştirel bir çerçevede tartisarak öğrencilerin bu konulari daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, propaganda, savaş, aktivizm, etik, vatandaslik, haklar, medyanın rolü, sosyal psikoloji, otorite, etnik çatışma, terörizm, milliyetcilik, kitle gözetimi, ve göç gibi geniş bir yelpazedeki kavramların derinlemesine incelenmesini sağlamak için alandaki bilim adamlarının teorik çalışmalarını da kullanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Film ve Siyaset kavramlarına çeşitli yaklaşımları inceler 2. Siyaset ve sinema arasındaki karmaşık ilişkileri eleştirmeli bir çizgiden inceleyen ve açıklayan önemli tartışmalar, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler ve örnekleri kavrar. 3. Tarihi ve çağdaş sinemayi incelerken, dünyanın dört bir yanından gelen filmleri karşılaştırır. 4. Toplumlar, hükümetler ve uluslararası aktörler arasındaki etkileşimleri analiz eder. 5. Yerel, ulusal ve küresel bağlamlarda farklı sosyal ve politik aktörlerin (ör. Devletler, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütler, uluslarüstü yapılar) rolünü tanır. 6. Devlet gelişimi, demokratikleşme, eşitsizlik, seferberlik ve küresel ağların süreçlerini analiz eder ve tartışır. 7. Siyaset ve sinema arasındaki geniş ilişkiyi araştırıp, sinemanın politik ve sosyal dönüşümlere tepkisini inceler ve film yapımcılığının kendi başına ne ölçüde siyasi bir eylem olduğunu sorgular. 8. Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. |
Filmin Etkisi; Propaganda; Savaş ve Sinema (İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı); Catisma; Faşizm; Holokost; Totaliter Rejimler; Otoriter Rejimler; Siyasal Aktivizm; Sosyalizm; Komünizm; Neo-Marksizm; Küba Devrimi; Milliyetçilik; Etik; Haklar; Vatandaşlık; Azınlıklar; Etnisite; Göç; Feminizm; Medya; Terörizm; Globalizm. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. |
2) | Film ve Propaganda | Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. |
3) | Totalitaryaniizm ve Ikinci Dunya Savas | Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. |
4) | Soguk Savas Donemi | Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. |
5) | Siyasi Eylemcilik I (Sosyalizm) | G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels |
6) | Siyasi Eylemcilik II (Anarsizm) | Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex |
7) | Ara Sınav | |
8) | Siyasi Eylemcilik III (Milliyetcilik) | Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism |
9) | Savas ve Sinema I | Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology |
10) | Savas ve Sinema II | Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century |
11) | Vatandaslik ve Haklar | Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction |
12) | Siyaset ve Medya | Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process |
13) | Terorizm | Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
14) | Gelismekte olan Toplumlar ve Demokrasinin Sorunlari | Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa |
Ders Notları / Kitaplar: | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process Stuart J. Kaufman - Ethnic Conflict Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
Diğer Kaynaklar: | Ders Paketindeki Makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 107 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |