SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4442 | Sinema ve Politika | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. ve 21. yüzyıl boyunca önemli siyasi olayların temel ilkelerini ve bunların sinemadaki temsilini analiz eder. Onemli siyasi ideolojiler ve sinema tarihinde dönüm noktası olarak nitelendirilen filmler arasındaki bağlantılara bakar. Yakın tarihte ortaya çıkan olayları ve bunların etkilerini eleştirel bir çerçevede tartisarak öğrencilerin bu konulari daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, propaganda, savaş, aktivizm, etik, vatandaslik, haklar, medyanın rolü, sosyal psikoloji, otorite, etnik çatışma, terörizm, milliyetcilik, kitle gözetimi, ve göç gibi geniş bir yelpazedeki kavramların derinlemesine incelenmesini sağlamak için alandaki bilim adamlarının teorik çalışmalarını da kullanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Film ve Siyaset kavramlarına çeşitli yaklaşımları inceler 2. Siyaset ve sinema arasındaki karmaşık ilişkileri eleştirmeli bir çizgiden inceleyen ve açıklayan önemli tartışmalar, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler ve örnekleri kavrar. 3. Tarihi ve çağdaş sinemayi incelerken, dünyanın dört bir yanından gelen filmleri karşılaştırır. 4. Toplumlar, hükümetler ve uluslararası aktörler arasındaki etkileşimleri analiz eder. 5. Yerel, ulusal ve küresel bağlamlarda farklı sosyal ve politik aktörlerin (ör. Devletler, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütler, uluslarüstü yapılar) rolünü tanır. 6. Devlet gelişimi, demokratikleşme, eşitsizlik, seferberlik ve küresel ağların süreçlerini analiz eder ve tartışır. 7. Siyaset ve sinema arasındaki geniş ilişkiyi araştırıp, sinemanın politik ve sosyal dönüşümlere tepkisini inceler ve film yapımcılığının kendi başına ne ölçüde siyasi bir eylem olduğunu sorgular. 8. Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. |
Filmin Etkisi; Propaganda; Savaş ve Sinema (İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı); Catisma; Faşizm; Holokost; Totaliter Rejimler; Otoriter Rejimler; Siyasal Aktivizm; Sosyalizm; Komünizm; Neo-Marksizm; Küba Devrimi; Milliyetçilik; Etik; Haklar; Vatandaşlık; Azınlıklar; Etnisite; Göç; Feminizm; Medya; Terörizm; Globalizm. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. |
2) | Film ve Propaganda | Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. |
3) | Totalitaryaniizm ve Ikinci Dunya Savas | Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. |
4) | Soguk Savas Donemi | Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. |
5) | Siyasi Eylemcilik I (Sosyalizm) | G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels |
6) | Siyasi Eylemcilik II (Anarsizm) | Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex |
7) | Ara Sınav | |
8) | Siyasi Eylemcilik III (Milliyetcilik) | Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism |
9) | Savas ve Sinema I | Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology |
10) | Savas ve Sinema II | Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century |
11) | Vatandaslik ve Haklar | Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction |
12) | Siyaset ve Medya | Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process |
13) | Terorizm | Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
14) | Gelismekte olan Toplumlar ve Demokrasinin Sorunlari | Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa |
Ders Notları / Kitaplar: | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process Stuart J. Kaufman - Ethnic Conflict Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
Diğer Kaynaklar: | Ders Paketindeki Makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 107 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |