UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5999 | Bitirme Projesi | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERSİN ÖZUĞURLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Matematiksel projeleri planlama, kontrol etme, ve değerlendirme. Ayrıca aldığı derslerden doktora/yüksek lisans seviyesinde yeterli birikime sahip olup olmadığı ölçülür. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Literatür taraması nasıl yapacağını öğrenmek. Matematiksel teknikleri bilim ve mühendislik alanlarında kullanma. Öğrencileri Öğretmen ya da hükümet, iş veya endüstride çalışan matematikçiler gibi profesyonel ortamlara girmek için hazırlar. Kendi tepkilerini ortaya koyabilme yeteneği kazandırmak Araştırma yazılarını anlama yeteneği Araştırma sorularını nasıl çözeceğini öğrenmek. Bir poster hazırlamayı, bir konferans konuşmasını nasıl yapacağını öğrenmek. Bir araştırmayı nasıl hazırlayacağını öğrenme Bir araştırma bildirisini nasıl göndereceğini öğrenmek. Hakemlere nasıl cevap yazacağını öğrenmek Alanında gerekli temel bilgilere sahip olmasını kazandırmak |
- |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci dönem boyunca projesini hazırlar ve yeterlilik sınavına kendini hazırlar. |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 100 | 100 |
Proje | 1 | 200 | 200 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 400 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 5 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 5 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 5 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 5 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 3 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 4 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 4 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 5 |
10) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 4 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. | 5 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. | 5 |