IMT5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5887 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Öğ.Gör. AHMET SEZGİN
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: interviews with professionals, public,
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin akademik çalışmalarda araştırma, analiz, değerlendirme ve raporlama yapmalarına olanak tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Araştırma metotlarını tanımlama.
II. Literatür tarama metotlarını tanımlama
III. Yapılmış çalışmaları analiz etme
IV. Araştırma planı tanımlama
V. Akademik rapor oluşturma

Dersin İçeriği

Seçilen konu hakkında literatür taraması
Seçilen konu hakkında veri toplama
Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi
Rapor oluşturulması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Hafta: Problem tanımı kaynak tarama
2) 2.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
3) 3.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
4) 4.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
5) 5.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
6) 6.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
7) 7.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
8) 8.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
9) 9.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve degerlendirme yontemleri ile lilgili bilgi edinme
10) 10.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve diger degerlendirme yontemlerine dair bilgi edinme
11) 11.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
12) 12.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari ile ilgili bilgi edinme
13) 13.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve difger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
14) 14.Hafta: Rapor oluşturulması yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
none
Diğer Kaynaklar: arastirilan konu ile ilgili kaynakalar her ogrenci icin degisecektir.

the references will vary according to the topic chosen by each student

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 210
Sunum / Seminer 1 3
Toplam İş Yükü 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5