MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5437 | Akustik Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YİĞİT YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iç mekanda akustik şartların sağlanması için akustik sistemler hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin, genel kavramlarıyla mimari akustik ile ilgili temel terimleri kavrayabilmeleri ve iç mekan tasarımı projelerinde derste kazandıkları bilgileri kullanmaları mümkün olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, iç mekan tasarımı projelerine uygular. |
1. Akustiğe giriş 2. Sesin Özellikleri 3. Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği 4. Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler 5. Ses izolasyonu 6. Gürültü Kontrolü 7. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü 8. Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler 9. Ses yansıtma ve soğurma 10. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları 11. Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akustiğe giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
2) | Sesin Özellikleri | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
3) | Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
4) | Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
5) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
6) | Ses izolasyonu | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
7) | Ara Sınav | Geçmiş derslerin tekrar edilmesi. |
8) | Gürültü Kontrolü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
9) | Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
10) | Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
11) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
12) | Ses yansıtma ve soğurma | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
13) | Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
14) | Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
15) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. |
16) | Final Sınavı | Geçmiş derslerin tekrar edilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint presentation notes Powerpoint sunum ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE William J. Cavanaugh, Joseph A. Wilkes 1999 0471306827 ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE Eckard Mommertz 2009 3764399538 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | 112 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |