MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5426 | Tarihi Mekanların Yeniden İşlevlendirilmesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ders içeriğinde belirtilen örnekleri inceleme gezilerine katılım. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kullanım amacını yitirmiş, ancak fiziksel ömrünü tamamlamamış bina ya da bina gruplarının kentsel bellekten silinmeden yeniden yaşama kavuşturulması için, yeni bir işlev kazandırma ya da aynı işlev için çağdaş koşullara uyarlamaya yönelik tasarım ve uygulama sürecinde kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Var olan bina stoğunun çevresel, ekonomik ve kent belleksel değerinin farkında olur. 2.Fiziksel ömrünü yitirmemiş mimari ürünlerin kullanım ömrünü yitirse de yıkılmadan geri kazanılması geretiğini savunur. 3.Yeni kullanımlar için uyarlanacak yapıların mevcut koşullarını saptayabilir. 4.Yeniden işlevlendirilmiş ve kabul görmüş örnekleri analiz ederek farklı tasarım yaklaşımlarını ve nedenlerini ayırdedebilir. 5.Diğer tasarım dersleri ile bütünleştirerek, mevcut yapılar içinde yeni kullanımlar için yeni tasarımlar üretebilir. 6.Yeniden işlevlendirme süreçlerinde yerel ve evrensel değerleri ve yasaları dikkate alır. |
Yeniden işlevlendirmenin sürdürülebilir gelişme için çevresel, sosyal ve ekonomik önemi; Fiziksel, ekonomik ve fonksiyonel eskime; Eski yapılara yeni kullanımlar; Endüstri arkeolojisi; sanat ve sergileme amaçlı programlar için uyarlanan mekanlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapılı Çevreyi Anlamak | |
2) | Mimarlık ve Bellek | |
3) | Mimarlık ve Kimlik | |
4) | Mimarlık ve Koruma | |
5) | Koruma'da alternatif yakalaşımlar | |
6) | Mimarlık ve Yeniden İşlevlendirme | |
7) | Yeniden İşlevlendirme'nin yasal boyutları ve süreçleri | |
8) | Seçilmiş Örnekler | |
9) | Seçilmiş Örnekler | |
10) | Seçilmiş Örnekler | |
11) | Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirmesi I | |
12) | Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirilmesi II | |
13) | Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirilmesi III | |
14) | Sonuçlar veDeğerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | I. Eyüce, Ahmet & Eyüce Özen, Design Education for Adaptive -reuse II.Stella M. Casal, The adaptive re-use of buildings: Rememberence or Oblivion |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 289 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |