Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Final. |
|
1) |
Max programının özellikleri ve arayüzünün tanıtımı. |
Max arayüzünün incelenmesi. Çalışma ekranlarının kontrollerinin ve ayarlarının düzenlenmesi. |
2) |
Dosyalar ve objeler ile çalışmak. |
Dosya aktarma, dahil etme ve basit obje oluşturma komutları. |
3) |
Objeler ile çalışmak. |
Obje oluşturmada, klavye ve komut panellerinin kullanıması. |
4) |
Objeleri seçmek ve özelliklerini düzenlemek. |
Seçim yöntemleri, hide, freeze ve layer komutlarının işlevleri. |
5) |
Sürekli çizgi ile şekiller oluşturmak. |
Line komutunun kullanımı ve düzenlenmesi. |
6) |
Meshleri düzenlemek ve karmaşık objeler oluşturmak. |
Loft ve mesh edit komutlarının kullanılması. |
7) |
Midterm |
|
8) |
AEC objelerinin oluşturulması. |
Kapı, pencere, duvar gibi hazır mimari komutların kullanımı. |
9) |
Objelerin düzenlenmesi ve organize edilmesi. |
Blok oluşturma, gruplama ve bu komutların düzenlenmeleri. |
10) |
Işık ve gölge. |
Işık tipleri ve sahneye yerleştirilmeleri. |
11) |
Modelleri malzemeler ile geliştirmek. |
Malzeme tipleri ve objelere malzeme atanması. |
12) |
Max kameralarını kullanmak.
|
Kamera tipleri, sahneye yerleştirilmeleri ve hareket verilmesi. |
13) |
Max'ten, autocad, photoshop, Lumion gibi diğer programlara dosya aktarmak.
Mini sınav. |
dwg, dea, 3ds gibi diğer dosya formatlarında kayıt yapmak ve bunları diğer programlarda kulllanmak. |
14) |
Diğer animasyon programlarının tanıtımı. |
Lumion, Twinmotion, Maya gibi diğer programların tanıtımı. |
15) |
Diğer animasyon programlarının tanıtımına devam. |
Lumion, Twinmotion, Maya gibi diğer programların tanıtımı. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir |
|
9) |
Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |
|