İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5401 | İç Mekan Tasarımı I | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yapma, analiz etme, tartışma ve kuramsal bir bakış açısı geliştirme yetisi kazandırmaktadır. Öğrencilerin problem çözme, mekan yaratma ve tasarım ve düşünce sunma yetilerini geliştirmeye; kullanıcıyla ilintili konulara hassasiyeti arttırırken, sosyo-kültürel, çevresel konulara da duyarlılık geliştirmesini hedefler. Öğrencinin kendi tez çalışması kapsamında ilk araştırmalarını, kaynak taramasını, problem tanımını yapmasını, yöntem geliştirmesini, kısacası tezi araştırmasını tasarlamasını ve yönde mevcut literatürü eleştirel bakış açışıyla ele almak ve tartışmalara katılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -bilimsel araştırma yapmayı öğrenir, -bir bilimsel metnin yazım kurallarını ve formatını öğrenir, -ilgi alanını belirler ve bu konu ile ilgili literatürü tarar, -kendi konusu ile ilgili ana ve güncel kaynaklara hakim olur, -araştırmasının türüne karar verir, -tez araştırması için problem tanımını yapar, -araştırmasında veri toplayabilmek için gerekli yöntemi seçmek yada geliştirmek üzere yapılmış çalışmaları araştırır, -kendi çalışma alanındaki literatürü derleyip rapor haline getirir |
-bilimsel araştırma tanımı, türlerinin incelenmesi -literatür tarama, derleme konularinin incelenmesi -veri toplama, değerlendirme, raporlama konularinin incelenmesi -bilimsel yazım tekniklerinin tartisilmasi -bu incelemelere bagli olarak cesitli yayinlarin derlenerek okunmasi ve tartisilmasi -gruplar olusturularak bir kavramsal tasarim projesi uzerinde calisilmasi -bireysel araştırmaların kurgulanması -bireysel arastirmalarin (kaynak tarama, derleme) sunulmasi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma Nedir? Teknikleri | ilgili okuma |
2) | Bilimsel Metin Türleri ve Yazım Teknikleri | ilgili okumalar |
3) | Yüksek Lisans ve Doktora Tezinin Farkları ve Yazım Teknikleri | ilgili okuma |
4) | İç mekana odaklı ilim kültürü ve birikimi | ilgili okumalar |
5) | İç mekan odaklı ilim kültürü ve birikimi | ilgili okumalar |
6) | İlgi Alanının ve Kavramsal Çerçevenin Tespiti | ilgili okumalar |
7) | İlgi Alanının ve Kavramsal Çerçevenin Tespiti | ilgili okumalar |
8) | vize sınavı | |
9) | Belirlenen temada verilen kavramsal tasarım projesi | ilgili ön araştırma |
10) | Belirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi | related reseach |
11) | Belirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi | iligili araştırma |
12) | Beirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi | ilgili araştırma |
13) | Dönem başında verilen kaynak tarama ve derlemenin sonlandırılması | ilgili araştırma ve okumalar |
14) | Final Sunumları - Kavramsal tasarım projesi ve kaynak derleme raporu | sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | alanla ilgili bilimsel arastirmalardan ornek secilerek okumalar yapilmasi |
Diğer Kaynaklar: | ogrencilerin ilgi alanlarina gore okumalar secilerek, tartisilmasi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 5 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü | 247 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 5 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 5 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 4 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 5 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 4 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 5 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 4 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 4 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 5 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 4 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 5 |