ISL5511 Finansal YönetimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5511 Finansal Yönetim Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAZIL AHMET ÖNCÜ
Dersi Veren(ler): Dr. MELİK ERTUĞRUL
Dr. HAKAN BİLİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, şirketlerin temel finansmanı ve finansal yönetimine ilişkin altyapı sağlamaktır. Ders, teorinin daha çok pratik uygulamalarına yöneliktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Hisse senedi değerleme yöntemini ve piyasa etkinliği kavramını açıklayarak, serbest nakit akışı yöntemi, defter değeri ve likiditasyon değeri yaklaşımlarını tartışabilecektir.
II.Finansal Varlık Fiyatlama Modeli CAPM (Capital Asset Pricing Model)’ni kullanabilcektir.
III.Finansal kararlar, getiri, risk ve firma değeri arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
IV.Sermaye bütçelemesinde karşılaşılacak nakit akışlarını hesaplayarak, yatırım projelerinin değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında önemli konu başlıkları; temel şirket finansı, sermaye bütçeleme, tahmini gelecekteki nakit akışları, sermaye yapısı ve temettü politikasıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) FİNANSAL YÖNETİME GİRİŞ
2) FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL
3) DEĞERLEME
4) YATIRIM BÜTÇESİ
5) SERMAYE YAPISI VE TEMETTÜ POLİTİKASI
6) CAPM VE APT YAKLAŞIMLARINA GENEL BAKIŞ
7) ARA SINAV
8) CAPM AND APT UYGULAMALARI
9) PORTFÖY TEORİSİ
10) FİNANSAL PLANLAMA VE BÜTÇELEME
11) DÖNER SERMAYE YÖNETİMİ
12) UZUN VADELİ FİNANSMAN
13) FİNANSDA ÖZEL KONULAR
14) FİNANSDA ÖZEL KONULAR

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Financial Management, J. Van Horne/J.M. Wachowicz Jr.
Sheridan Titman, Arthur J. Keown, John D. Martin; Financial Management Principles and Applications, Eleventh Edition, Prentice Hall, London, 2011.
Financial Management, E. F. Brigham- L.C. Gapenski Essentials of corporate finance, Ross/Westerfield/Jordan
Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Financial Management, J. Van Horne/J.M. Wachowicz Jr.
Sheridan Titman, Arthur J. Keown, John D. Martin; Financial Management Principles and Applications, Eleventh Edition, Prentice Hall, London, 2011.
Financial Management, E. F. Brigham- L.C. Gapenski Essentials of corporate finance, Ross/Westerfield/Jordan

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3