ISL5524 Uluslararası RaporlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5524 Uluslararası Raporlama Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları çerçevesinde konsolide finansal tabloların hazırlanması ve finansal raporlama uygulamalarının örneklerle pekiştirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersin sonunda öğrenciler; TMS çerçevesinde değerleme yapabileceklerdir.
II. Bu dersin sonunda öğrenciler, borç ve gider karşılıkları hesaplayıp ayırabilecekler.
III. Bu dersi tamamlayan öğrencileri işletmelerde alternative finansal raporlama yapabileceklerdir.
IV. Bu dersin sonunda öğrenciler, enflasyon muhasebesi ve konsolidasyon yapabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, örnek uygulamalarla birlikte UFRS'ye göre uyarlanmış mali tabloların incelenmesi, değerleme farklılıkları, standartların uygulanışı yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Finansal Raporlama Standartları
2) TMS 28: İştiraklerdeki Yatırımlar
3) TMS 31: Iş Ortaklarındaki Paylar
4) TMS 27: Konsolide ve Bireysel Finansal Tablolar
5) TFRS 3: Işletme Birleşmeleri
6) TMS 21: Kur Değişimin Etkileri
7) TMS 29: Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama
8) UFRS 9: Finansal Araçlar
9) TMS 33: Hisse Başına Kazanç
10) TMS 34: Ara Dönem Finansal Raporlama
11) TFRS 1: Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının İlk Uygulanması
12) UFRS Uygulamaları Örnekler
13) UFRS Uygulamaları
14) UFRS Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Power Point Sunumları / Power Point Slides
Diğer Kaynaklar: Örnek Uygulamalar / Sample Cases

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 73
Sunum / Seminer 1 8
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 5