Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Muhasebe Sürecine Giriş: Mizan hazırlama, Dönem sonu işlemleri, kapanış kayıtları |
|
2) |
Varlık Hesaplarına Giriş |
|
3) |
Alıcılar Hesabı, Şüpheli Ticari Alacaklar ve Karşılık Ayırma, |
|
4) |
Maddi Duran Varlıklar, Amortisman |
|
5) |
Kısa Vadeli Borçlar, Uzun Vadeli Borçlar |
|
6) |
Tahvil/ Bono Muhasebeleştirilmesi |
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Paranın Zaman Değeri – Etkin Faiz Yönetimi |
|
9) |
Dağıtılmamış Kar, Kar Payı Dağıtımının Muhasebeleştirilmesi |
|
10) |
Hisse senedi olarak dağıtılan kar paylarının muhasebeleştirilmesi; Hazine bonolarının muhasebeleştirilmesi |
|
11) |
Gelir Tablosu Hazırlanması, Kapsamlı Gelir Tablosu Hazırlanması |
|
12) |
Bilanço Hazırlanması |
|
13) |
Nakit Akış Tablosu; önemi nedir? İşletme faaliyetleri, yatırım faaliyetleri ve finansman faaliyetleri arasında nasıl ayırım yapılmaktadır? |
|
14) |
Dolayı Yöntem-Dolaylı yönteme göre nasıl Naki akış tablosu , Doğrudan Yönteme Göre Nakit Akış Tablosu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik planlama sürecini analiz etme, geliştirme ve stratejik planlar belirleme. |
|
1) |
1) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi,
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
3) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
5) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
6) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
7) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
8) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
9) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
10) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |
|
2) |
Analitik düşünme, problemlerin çözümü için bilimsel teorileri uygulama ve inovatif çözümler yaratma. |
|
2) |
Bilişsel - Uygulamalı |
|
3) |
Profesyonel alanda, kendi yasal ve etik sorumluluklarını anlama ve uygulama noktasında uygun girişimde bulunma. |
|
4) |
Varolan araştırmayı kantitatif ve istatistiki veriler kullanarak toplama, yorumlama, analiz etme ve karar verme aşamasında kullanma. |
|
5) |
Birbiriyle bağımlı olan pazar, ekonomik, sosyal ve politik eğilimleri ve bu eğilimlerin global çevrede etkisini analiz etme. |
|
6) |
Finansal raporları, risk yönetimi stratejilerini ve karar verme sürecindeki etkilerini analiz etme. |
|