FTV3951 Short Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3951 Kısa Video Atölyesi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYKUT ALP ERSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kısa film çekmek için öğrencinin ihtiyaç duyacağı yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste gerek saha gerekse stüdyo prodüksiyonlarının işleyiş düzeni tanımlanır. Kısa film üretim sürecinin safhaları öğrencinin ders süresince üreteceği projeler üzeriden öğrenilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kısa film üretme becerisi kazanır
2. Film üretim saffalarını öğrenir
3. Post prodüksiyon sürecine hakim olur
4. Kısa film yönetmenliği tekniğini kavrar
5. Kısa film projesini sunma ve geri bildirimleri yorumlayarak projeye uyarlama becerisini kazanır
6. Stüdyo ve saha prodüksiyonlarının işleyiş düzenine hakim olur

Dersin İçeriği

Bu derste kısa film çekmek için öğrencinin ihtiyaç duyacağı yaratıcı ve teknik beceriler geliştirilir. Gerek saha gerekse studyo prodüksiyonlarının işleyiş düzeni öğrenciye aktarılır. Öğrenci kısa film üretim sürecinin safhalarını ve o film çekme becerisini ders süresince üreteceği projeler üzeriden kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kısa film çalışmalarına giriş
2) Stüdyo ve saha prodüksiyonları
3) Film üretim sürecinin departmanları
4) Film prodüksiyon departmanları, set düzeni ve iş paylaşımı
5) Saha ve stüdyo prodüksiyonlarında görüntü yönetimi, sanat yönetimi ve set ekiplerinin görevleri
6) Post prodüksiyon süreçleri. Telecine, online ve offline montaj, effect ve ses studyolarının ayrışan özellikleri ve işlevleri.
7) Kısa film yaratım süreci. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma. Kısa film projesi tasarlama. Sinopsis hazırlanacak.
8) Öğrenci kısa film projeleri üzerinde çalışma. Önceki derste yapılan değerlendirmeleri dikkate alarak sinopsis üzerinde değişiklikler yapmak. Kısa film projesi için senaryo ve photoboard hazırlamak
9) Öğrenci projelerinin çekim öncesi sunumu Çekim öncesi sunum hazırlamak
10) Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma. Gerekli ek çekim uygulamaları için tartışma ve yönlendirme. Kısa film projesi çekimi.
11) Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma Gerekli olması muhtemel ek çekimlerin yapılması
12) Montaj Görüntülerin montaj programına aktarılması ve uygun planların seçilmesi
13) Öğrenci projelerinin kaba kurgu sunumları Projenin kaba kurgu sunuma hazır hale getirilmesi
14) Kısa film proje sunumları Kısa film projesini tamamlamak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Producing and directing the short film and video. Peter W. Rea, David K. Irving 2009.
2. The art of the short fiction film. A shot by shot study of nine modern classics. Richard Raskin 2002.
3. In Short: A guide to short film making in the digital age. Eileen Elsey, Andrew Kelly 2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Arazi Çalışması 4 % 0
Ödev 7 % 30
Sunum 3 % 30
Projeler 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 7 1 7
Arazi Çalışması 2 3 6
Sunum / Seminer 3 7 21
Proje 1 10 10
Ödevler 7 5 35
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3