PAZARLAMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3112 | Görsel Belgesel | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir. 3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar. 4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir. 5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir. |
Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği. | |
2) | İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) | 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) | Öğrenci sunumları | Ödev 1 |
8) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Güncel Türk Belgeseli. | Final projesi üzerine çalışma. |
14) | Güncel Türk belgeseli. | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press. 2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press. 3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
3) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
4) | Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
5) | Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir. | |
6) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
7) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
8) | Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |