Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
|
|
2) |
İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
5) |
70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
6) |
90’larda belgesel, Gerçek Acıtır.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Öğrenci sunumları |
Ödev 1 |
8) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Güncel Türk Belgeseli. |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Güncel Türk belgeseli. |
Final Projesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|