POV3112 Visual DocumentaryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3112 Görsel Belgesel Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir.
3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar.
4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir.
5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
2) İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Öğrenci sunumları Ödev 1
8) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
9) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
10) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
12) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
13) Güncel Türk Belgeseli. Final projesi üzerine çalışma.
14) Güncel Türk belgeseli. Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press.
2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press.
3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 25 25
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2