POV4337 Picture TheoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4337 Resim Kuramı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DENİZ EYÜCE ŞANSAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste temel amaç öğrencileri farklı resimlerin ne olduğu, ne anlama geldiği, ne yaptığı ve ne yapabilir hale getirilebileceği üzerine bilinen ve etkili olan kuramsallaştırmalar ile tanıştırmaktır. Bunun sonucu olarak ders, öğrencilere görsel kültürü oluşturan görsel materyali anlama ve değerlendirme konusunda rehberlik yapmayı ve aynı zamanda bir resmi, resimsel işi ya da metni değişik ya da istisnai yapanın ne olduğu hakkında düşünme becerisi vermeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Görüntü ve medya analizinin farklı metodolojik dillerini tanır.
2. Görüntü ve medyanın analiz ve değerlendirmesinin farklı kavramsallaştırmalarındaki amaçları tanır.
3. Görüntü ve medya analizinin kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir.
4. Görüntü ve medya açıklamalarının kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir.
5. Görüntü ve medya değerlendirmesinin kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir.
6. Görüntü ve medyada analize izin vermeyen yanları ayırır.
7. Görüntü ve medyada mantık ve anlamın karmaşıklığına karşılık verir.
8. Analiz ve değerlendirmenin problematiğini yansıtan, yanıtlayan ya da onun ötesine geçen görüntüler üretir.


Dersin İçeriği

Bu ders, görsel öğeleri okumak ve anlamak için bugüne kadar geliştirilen analiz yöntemlerini inceler. Öğrencilerin, görsel kültürümüzün temelini oluşturan farklı mecraları okuma becerisini geliştirmeyi amaçlar. Aynı zamanda, öğrencilerin mevcut görsel üretimlerini sınıfta paylaşarak sunum ve eleştiri teknikleri konusunda ilerlemelerini hedefler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: gerçek, realite ve temsil
2) Form, ikonografi, ikonoloji ve formalizm Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Sanat, tarih, resimler ve ideoloji Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
5) Semiyoloji ve semiyotik Okumalar haftalık olarak verilir.
6) Hermenitik ve diskur teorisi Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Vize öncesi tekrar ve Ödev II Ödevler üzerine çalışma.
8) Sanat ve fotoğrafta gerçekçiliği teorize etmek Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Dijital fotoğrafı kuramsallaştırmak Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Ödev III Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Film ve televizyonu kuramsallaştırmak Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Videoyu kuramsallaştırmak Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Yeni medya, websitesi, müzik videosu ve görüntü akışını kuramsallaştırmak Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Tekrar Okumalar haftalık olarak verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Howells, R. (2003). Visual culture. Malden, MA: Blackwell Publishers.
Diğer Kaynaklar: 1. Comer, S. (2009). Film and video art. London: Tate.
2. Manghani, S., Piper, A. & Simons, J. (2006). Images : a reader. London Thousand Oaks: SAGE Publications.
3. Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.