Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Simgesel iletişim:
Barker: Human Communication Processes
King: On the Possibility and Impossibility of a Universal Iconic Communication System
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Roscoe: The Limits of Iconic Communication |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
McLaren: Some Pictorial Symbol Systems for Public Spaces
ISOTYPES a.o.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Sergi gezisi |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Mitchell: Picture Theory: Introduction & The Pictorial Turn |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Meta resimler |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Karşılatırmanın ötesinde: Resim, Yazı ve Yöntem |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Ekphrasis ve öteki |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Ut Pictura Poesis: Abstract Painting and Language |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Film ve televizyon kuramı |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Devam:
Fotoğrafik Araştırma: Dört Vaka İncelemesi |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
13) |
Realizm, irrealizm ve ideoloji: After Nelson Goodman & Conclusion: Some Pictures of Representation |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
14) |
Sonuş ve Final sınavı için değerlendirme |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|