Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Simgesel iletişim:
Barker: Human Communication Processes
King: On the Possibility and Impossibility of a Universal Iconic Communication System
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Roscoe: The Limits of Iconic Communication |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
McLaren: Some Pictorial Symbol Systems for Public Spaces
ISOTYPES a.o.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Sergi gezisi |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Mitchell: Picture Theory: Introduction & The Pictorial Turn |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Meta resimler |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Karşılatırmanın ötesinde: Resim, Yazı ve Yöntem |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Ekphrasis ve öteki |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Ut Pictura Poesis: Abstract Painting and Language |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Film ve televizyon kuramı |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Devam:
Fotoğrafik Araştırma: Dört Vaka İncelemesi |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
13) |
Realizm, irrealizm ve ideoloji: After Nelson Goodman & Conclusion: Some Pictures of Representation |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
14) |
Sonuş ve Final sınavı için değerlendirme |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|