MIM5227 Mimarlık Tarihinde Seçilmiş DönemlerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5227 Mimarlık Tarihinde Seçilmiş Dönemler Üzerine Araştırmalar Güz 0 3 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Sunumlar ve öğrenci sunumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yüksek lisans programında yer almayan belirli bir dönem üzerinde yeni okumalar yapmaktır. Ders bu belirlenen dönemle ilgili meseleler üzerindeki güncel tartışmaları inceler ve öğrencilere ilgili literatür hakkında eleştirel bir perspektif sağlamayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Belirlenen dönemi daha geniş bir sosyopolitik ve kültürel gelişmeler bağlamı içerisinde tanımlayabilirler.
2.Söz konusu dönemi tarihsel ve kronolojik çerçevesi içerisinde tanımak ve kapsamını ilgili terminolojiyi kullanarak eleştirel bir yaklaşımla tartışabilirler.
3.Seçilen dönem içerisinde problem alanları belirleyip onları sorgulayabilir ve özgün bir tartışma üretebilirler.
4.Ele alınan döneme ait mimari üretimlere, bu alanın dinamiklerine yönelik farkındalık kazanırlarlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerini mimarlık tarihi içerisindeki ilgili döneme dair temel kuramsal metinlerle tanıştıracaktır. Okunan metinler ve sınıfta yürütülecek olan tartışmalar dönemin mimarlık tarihine dair sanatsal ve mimari kültürü, kentsel bağlam içerisindeki mimari üretimleri, görsel ifade biçimlerini, kültürel etkileşimleri de kapsayan geniş bir perspektif sunmayı hedefler. Öğrencilerin dersin konusuna uygun bir araştırma projesi oluşturmaları ve sınıfta sunmaları da beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
1) Final ödev teslimi.
2) Seçilen dönem üzerine geniş bir sosyopolitik ve kültürel bağlam gözeterek genel bir tartışma.
3) Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma.
4) Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi.
5) Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi.
6) Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar.
7) İlgili metin tartışması.
8) Ara sınav
9) İlgili okumalar üzerinde tartışma.
10) İlgili okuma üzerinde tartışma.
11) İlgili okuma üzerinde tartışma.
12) İlgili okuma üzerinde tartışma.
13) Film gösterimi, tartışmalar.
14) Final öğrenci sunumları.
15) Dönem değerlendirmesi.
16) Final ödev teslimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: K. Michael Hays. Architecture Theory since 1968. Cambridge: MIT Press, 1998.
Bernd Evers, Christoph Thoenes, et al. Architectural Theory from the Renaissance to the Present. Taschen, 2003.
Diğer Kaynaklar: Neil Leach ed., Rethinking Architecture :A Reader in Cultural Theory, (New York: Routledge, 1997).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 78
Sunum / Seminer 1 8
Ödevler 2 12
Rapor Teslimi 1 18
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 4
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4