İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5227 | Mimarlık Tarihinde Seçilmiş Dönemler Üzerine Araştırmalar | Güz Bahar |
0 | 3 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Sunumlar ve öğrenci sunumları |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yüksek lisans programında yer almayan belirli bir dönem üzerinde yeni okumalar yapmaktır. Ders bu belirlenen dönemle ilgili meseleler üzerindeki güncel tartışmaları inceler ve öğrencilere ilgili literatür hakkında eleştirel bir perspektif sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Belirlenen dönemi daha geniş bir sosyopolitik ve kültürel gelişmeler bağlamı içerisinde tanımlayabilirler. 2.Söz konusu dönemi tarihsel ve kronolojik çerçevesi içerisinde tanımak ve kapsamını ilgili terminolojiyi kullanarak eleştirel bir yaklaşımla tartışabilirler. 3.Seçilen dönem içerisinde problem alanları belirleyip onları sorgulayabilir ve özgün bir tartışma üretebilirler. 4.Ele alınan döneme ait mimari üretimlere, bu alanın dinamiklerine yönelik farkındalık kazanırlarlar. |
Bu ders öğrencilerini mimarlık tarihi içerisindeki ilgili döneme dair temel kuramsal metinlerle tanıştıracaktır. Okunan metinler ve sınıfta yürütülecek olan tartışmalar dönemin mimarlık tarihine dair sanatsal ve mimari kültürü, kentsel bağlam içerisindeki mimari üretimleri, görsel ifade biçimlerini, kültürel etkileşimleri de kapsayan geniş bir perspektif sunmayı hedefler. Öğrencilerin dersin konusuna uygun bir araştırma projesi oluşturmaları ve sınıfta sunmaları da beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | Final ödev teslimi. | |
2) | Seçilen dönem üzerine geniş bir sosyopolitik ve kültürel bağlam gözeterek genel bir tartışma. | |
3) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
4) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
7) | İlgili metin tartışması. | |
8) | Ara sınav | |
9) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
10) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
11) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
12) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
13) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
14) | Final öğrenci sunumları. | |
15) | Dönem değerlendirmesi. | |
16) | Final ödev teslimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | K. Michael Hays. Architecture Theory since 1968. Cambridge: MIT Press, 1998. Bernd Evers, Christoph Thoenes, et al. Architectural Theory from the Renaissance to the Present. Taschen, 2003. |
Diğer Kaynaklar: | Neil Leach ed., Rethinking Architecture :A Reader in Cultural Theory, (New York: Routledge, 1997). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Ödevler | 2 | 12 |
Rapor Teslimi | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 4 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |