MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5225 | Özellikli İnceleme Alanlarında Çalışmalar | Güz Bahar |
0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok. |
Dersin Amacı: | I.Bu dersin amacı, ilerleyen dönemlerdeki bireysel ve özel ilgi konularını çalışmaları için öğrencileri hazırlamaktır. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır: I. Literatür tarama II.Analiz etme ve anlama III.bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması IV.değerlendirme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | giriş | |
1) | Dönem değerlendirilmesi | |
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | |
3) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
4) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
7) | İlgili metin tartışması. | |
8) | Sunum | |
9) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
10) | Öğrenci sunumları-problemin daha detaylı tartışılması. | |
11) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
12) | İlgili okumalar üzerinde tartışma | |
13) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
15) | Dönem raporu hazırlık çalışmaları | |
16) | araştırma dosyası ve raporu teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Architecture Theory 1968, ed. K. Michael Hays (MIT Press, 1998) |
Diğer Kaynaklar: | Al hürol, Yonca, "Yüksek Binalar ve Çağdaşlaşma", Mimarlık,1994 Starrett, col.w.a., Skyscrapers and the Men Who Build Them, San Francisco, California,2006. Sullivan, Louis, "The Tall Office Building Artistically Considered", inland architecture, 1896. Tümer,Gürhan, "Babil Kulesinden New York Kulelerine", Mimarlık, 1999 Willis, Carol, Form Follows Finance:Skyscrapers and Skylines İn Newyork and Chicago, New York: princeton architectural press, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 30 |
Sunum | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 6 | 24 |
Rapor Teslimi | 3 | 12 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |