MIM5002 Tasarım Stüdyosu 2Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5002 Tasarım Stüdyosu 2 Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. PINAR ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: MIM5001 Tasarım Stüdyosu 2, Yüksek Lisans derecesine yönelik bir projedir ve stüdyo süreci de, bir tez çalışması yapısında tasarlanmıştır. Ders, kentsel ölçekli bir tasarım probleminin yoğunlaştırılmış academik ve kuramsal bir yaklaşım ile tartışılması ve tartışma çerçevesinde bir öneri geliştirilmesini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağımsız olarak bir tasarım problem tanımlayarak bir tartışmayı başlatmak
2. Bir tasarım problem önermesinin çıktılarını öngörebilmek
3. Önerdiği kuramsal yapıyı sorgulayıp gözden geçirebilmek
4. Küçük bir tasarım kuramı inşa edebilmek
5. Etik bir akademik ve mesleki uygulama yapmak

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgi alanlarına göre kendi tasarım konularını formüle etmesine imkan verilmektedir. Yürütücü yönetiminde çerçeve bir konu da önerilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konusuna giriş ve tartışma
2) Konu önerileri üzerine tartışma Yürütücünün proje teklifi Proje önerisi yazılacak
3) Arazi tartışması Arazi gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı
4) Başlık önerileri için ilk tartışmalar Öneri tasarım başlığının yapısı hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması
5) Öneri başlığı, özet Teslimi -
6) İlk eskiz önerisi -
7) Konu öneri teslim ve sunumu -
8) Öneri projenin gelişimi -
9) Öneri projenin gelişimi -
10) Ara jüri -
11) Öneri projenin gelişimi -
12) Öneri projenin gelişimi -
13) Öneri projenin gelişimi -
14) Jüri değerlendirmesi -
15) Portfolio teslimi PROJE PORTFOLYOSU FORMATI: 1 kopya A3 formatında Proje portfolyosu basılı dosya olarak ve 1 adet CD ile teslim edilecektir. CD içinde: proje malzemelerinin ve çizimlerinin tamamı kaliteli boyutta imajları bulunucaktır. Ayrıca, proje portfolyosunun da aynı şekilde pdf formatında bulunacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yer ve proje konusuna özgü olarak öğrenci tarafından geliştirilecektir.
Will be developed by the student, specific to the site and project.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Sunum 1 % 10
Ara Juri 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 40
Juri 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 12 120
Ödevler 11 12 132
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 294

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.