Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje konusuna giriş ve tartışma |
|
2) |
Konu önerileri üzerine tartışma
Yürütücünün proje teklifi |
Proje önerisi yazılacak |
3) |
Arazi tartışması |
Arazi gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı |
4) |
Başlık önerileri için ilk tartışmalar |
Öneri tasarım başlığının yapısı hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması |
5) |
Öneri başlığı, özet Teslimi |
- |
6) |
İlk eskiz önerisi |
- |
7) |
Konu öneri teslim ve sunumu |
- |
8) |
Öneri projenin gelişimi |
- |
9) |
Öneri projenin gelişimi |
- |
10) |
Ara jüri |
- |
11) |
Öneri projenin gelişimi |
- |
12) |
Öneri projenin gelişimi |
- |
13) |
Öneri projenin gelişimi |
- |
14) |
Jüri değerlendirmesi |
- |
15) |
Portfolio teslimi |
PROJE PORTFOLYOSU FORMATI: 1 kopya A3 formatında Proje portfolyosu basılı dosya olarak ve 1 adet CD ile teslim edilecektir. CD içinde: proje malzemelerinin ve çizimlerinin tamamı kaliteli boyutta imajları bulunucaktır. Ayrıca, proje portfolyosunun da aynı şekilde pdf formatında bulunacaktır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir |
|
9) |
Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |
|