MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5001 | Tasarım Stüdyosu | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. PINAR ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | MIM5001 Tasarım Stüdyosu 1, Yüksek Lisans derecesine yönelik bir projedir ve stüdyo süreci de, bir tez çalışması yapısında tasarlanmıştır. Ders, küçük ölçekli bir tasarım probleminin yoğunlaştırılmış academik ve kuramsal bir yaklaşım ile tartışılması ve tartışma çerçevesinde bir öneri geliştirilmesini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bağımsız olarak bir tasarım problem tanımlayarak bir tartışmayı başlatmak 2. Bir tasarım problem önermesinin çıktılarını öngörebilmek 3. Önerdiği kuramsal yapıyı sorgulayıp gözden geçirebilmek 4. Küçük bir tasarım kuramı inşa edebilmek 5. Etik bir akademik ve mesleki uygulama yapmak |
Öğrenciler ilgi alanlarına göre kendi tasarım konularını formüle etmesine imkan verilmektedir. Fakat kente yeni gelenler ve nasıl başlayacakları konusunda net bir fikri olmayan öğrenciler için çerçeve bir konu önerilmektedir. Genç Mimarlar Programı ve Kent Hakkı: Stüdyo, David Harvey’in Kent Hakkı makalesini, Genç Mimarlar Programı çerçevesinde öneriyor. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders yapısının veilişkili literatürün tanıtılması Genç Mimarlar Programı'nın (YAP) tanıtılması | . |
2) | Kent Hakkı konusunda tartışma | Okunacak makale David Harvey (2008). "The Right to the City". New Left Review 53. pp. 23–40. (http://newleftreview.org/II/53/david-harvey-the-right-to-the-city) |
3) | Arazi tartışması | Arazi gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı |
4) | Başlık önerileri için ilk tartışmalar | Öneri tasarım başlığının yapısı hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması |
5) | Öneri başlığı, özet Teslimi | . |
6) | İlk eskiz önerisi | . |
7) | Konu öneri teslim ve sunumu | . |
8) | Öneri projenin gelişimi | . |
9) | Öneri projenin gelişimi | . |
10) | Ara jüri | . |
11) | Öneri projenin gelişimi | . |
12) | Öneri projenin gelişimi | . |
13) | Öneri projenin gelişimi | . |
14) | Jüri değerlendirmesi | - |
15) | Portfolio teslimi | PROJE PORTFOLYOSU FORMATI: 1 kopya A3 formatında Proje portfolyosu basılı dosya olarak ve 1 adet CD ile teslim edilecektir. CD içinde: proje malzemelerinin ve çizimlerinin tamamı kaliteli boyutta imajları bulunucaktır. Ayrıca, proje portfolyosunun da aynı şekilde pdf formatında bulunacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | David Harvey (2008). "The Right to the City". New Left Review 53. pp. 23–40. (http://newleftreview.org/II/53/david-harvey-the-right-to-the-city) http://www.moma.org/interactives/exhibitions/yap/ http://www.istanbulmodern.org/en/exhibitions/current-exhibitions/yap-istanbul-modern-young-architects-program_992.html http://www.istanbulmodern.org/tr/sergiler/gecmis-sergiler/yap-istanbul-modern-yeni-mimarlik-programi_991.html |
Diğer Kaynaklar: | Yer ve proje konusuna özgü olarak öğrenci tarafından geliştirilecektir. Will be developed by the student, specific to the site and project. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Juri | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Ödevler | 4 | 16 |
Ara Juri | 1 | 20 |
Rapor Teslimi | 1 | 12 |
Juri | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 238 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |