YZM5650 Bil. Etkileşimli Görsel Tasarım ve AnimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
YZM5650 Bilgisayar Etkileşimli Görsel Tasarım ve Animasyon Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere dijital ortamlarda etkileşimli öğrenme ortamlarının yaratılmasını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Görsel tasarım unsurlarını etkili bir şekilde kullanır
2. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını ifade eder
3. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır
4. Animasyonlar tasarlar ve geliştirir
5. Etkileşimli ortamları tasarlar ve geliştirir
6. Geliştirilen çokluortam öğelerini tek bir ortam içerisine entegre eder

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları, görsel tasarım ilkeleri, görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi, photoshop programının temelleri, fireworks programının temelleri, flash programıyla animasyon teknikleri, video ve ses kaydı oluşturma, çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu, proje çalışmaları için planlama, ortak çalışma için planlama ekip süreci, geliştirme işlemleri: analiz ve dizayn, geliştirme süreçleri: üretim, uygulama ve yayınlama
yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi, yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları
2) Görsel tasarım ilkeleri
3) Görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi
4) Photoshop programının temelleri
5) Fireworks programının temelleri
6) Flash programıyla animasyon teknikleri
7) Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu
8) Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu / Ara sınav
9) Proje çalışmaları için planlama
10) Ortak çalışma için planlama ekip süreci
11) Geliştirme işlemleri: Analiz ve Dizayn
12) Geliştirme süreçleri: Üretim, uygulama ve yayınlama
13) Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi
14) Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 41 41
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3