YZM5650 Bil. Etkileşimli Görsel Tasarım ve AnimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
YZM5650 Bilgisayar Etkileşimli Görsel Tasarım ve Animasyon Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere dijital ortamlarda etkileşimli öğrenme ortamlarının yaratılmasını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Görsel tasarım unsurlarını etkili bir şekilde kullanır
2. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını ifade eder
3. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır
4. Animasyonlar tasarlar ve geliştirir
5. Etkileşimli ortamları tasarlar ve geliştirir
6. Geliştirilen çokluortam öğelerini tek bir ortam içerisine entegre eder

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları, görsel tasarım ilkeleri, görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi, photoshop programının temelleri, fireworks programının temelleri, flash programıyla animasyon teknikleri, video ve ses kaydı oluşturma, çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu, proje çalışmaları için planlama, ortak çalışma için planlama ekip süreci, geliştirme işlemleri: analiz ve dizayn, geliştirme süreçleri: üretim, uygulama ve yayınlama
yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi, yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları
2) Görsel tasarım ilkeleri
3) Görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi
4) Photoshop programının temelleri
5) Fireworks programının temelleri
6) Flash programıyla animasyon teknikleri
7) Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu
8) Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu / Ara sınav
9) Proje çalışmaları için planlama
10) Ortak çalışma için planlama ekip süreci
11) Geliştirme işlemleri: Analiz ve Dizayn
12) Geliştirme süreçleri: Üretim, uygulama ve yayınlama
13) Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi
14) Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 41 41
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.