BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5511 | Bilgi Sistemleri Analiz ve Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. YÜCEL BATU SALMAN Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ Öğ.Gör. ONUR ÖZCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sistem ve bilgi sitemleri kavramlarının incelenmesi olup öğrenciye bilgi sistemi analiz - tasarım yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sistem ve bilgi sistemleri kavramlarını açıklar 2. Bilgi sistemi geliştirme sürecini ve süreç modellerini tanımlar 3. Fizibilite raporu ve sistem önerisi hazırlar ve sunar 4. Veri toplar 5. Sistem analizi ve tasarımı yöntemlerini açıklar ve kullanır 6. Nesneye yönelik analiz ve tasarımı araç ve yöntemlerini kullanır 7. Grup çalışması ile sistem analizi ve tasarımı uygulaması geliştirir |
Bu dersin içeriğinde Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş, Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri, Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci, Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri,Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi, Sistem Analizi: Veri Toplama, Sistem Analizi: Süreç Modelleme, Sistem Analizi: Veri Modelleme, Sistem Tasarımı, Veri Tabanı Tasarımı, Ara birim Tasarımı, Nesneye Yönelik Analiz , Nesneye Yönelik Tasarım, CASE araçları ve Proje Sunumları bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri,Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci | |
2) | Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri,Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi | |
3) | Sistem Analizi: Veri Toplama | |
4) | Sistem Analizi: Süreç Modelleme | |
5) | Sistem Analizi: Veri Modelleme | |
6) | Sistem Tasarımı | |
7) | Veri Tabanı Tasarımı | |
8) | Arabirim Tasarımı | |
9) | Nesneye Yönelik Analiz | |
10) | Nesneye Yönelik Tasarım | |
11) | Nesneye Yönelik Tasarım / Ara sınav | |
12) | CASE araçları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | KALIPSIZ – BUHARALI – BİRİCİK, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık, 2006 SATZINGER - JACKSON – BURD System Analysis and Design, Course Technology |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | 4 |
2) | Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. | 5 |
3) | Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. | 2 |
6) | Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. | 5 |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |