BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5601 | Java İle Programlama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler Java programlama dilinin kullanım alanlarını ve yapısını öğrenecek, Java ile basit uygulamalar yazabilir hale gelecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java Sanal Makinesini açıklar 2. Çöp toplayıcısı kavramını tanımlar 3. Java'nın kullanım alanlarını, avantajlarını ve dezavantajlarını tanımlar 4. Sınıf-nesne ilişkisini açıklar 5. Java programlama dilinin sözdizim kurallarını uygular 6. Basit algoritmaları geliştirir ve algoritmaları Java diline dönüştürür 7. Test tabanlı geliştirme kavramını örneklere uygular 8. Uygulamaları zihinden çalıştırır, sonuçlarını ifade eder |
Bu dersin içeriğinde Java dilinin tarihçesi, Java Sanal Makinesi, Nesne-Sınıf ilişkisi, Java söz dizim kuralları, Java söz dizim kuralları, Java uygulama örneklerinin incelenmesi, Java uygulama örneklerinin incelenmesi, Java'da döngüler, Java'da döngüler, Test tabanlı yazılım geliştirme, Test tabanlı yazılım geliştirme, Çeşitli algoritmaların Java diline uygulanması, Çeşitli algoritmaların Java diline uygulanması ve Genel tekrar bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Java dilinin tarihçesi | |
2) | Java Sanal Makinesi | |
3) | Nesne-Sınıf ilişkisi | |
4) | Java söz dizim kuralları | |
5) | Java söz dizim kuralları | |
6) | Java uygulama örneklerinin incelenmesi | |
7) | Java uygulama örneklerinin incelenmesi | |
8) | Java'da döngüler | |
9) | Java'da döngüler | |
10) | Test tabanlı yazılım geliştirme | |
11) | Test tabanlı yazılım geliştirme | |
12) | Çeşitli algoritmaların Java diline uygulanması | |
13) | Çeşitli algoritmaların Java diline uygulanması | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Head First Java, 2nd Edition, Kathy Sierra, Bert Bates, O'Reilly, 2005, ISBN: 978-0-596-00920-5 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. | |
3) | Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. | |
6) | Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |