| MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| YZM5560 | PL/SQL İle Veritabanı Programlama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 12 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Turkish |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı PL/SQL programlama dilinin yapısını kavrayabilme, PL/SQL diline özel yapıları kullanabilme, PL/SQL ile karmaşık sorguları prosedürel dil yapısı ile geliştirebilmektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. PL/SQL dilinin temel özelliklerini söyler 2. PL/SQL kontrol yapılarını oluşturur 3. SQL dilinin özellikleri ile PL/SQL uygulamaları geliştirir 4. PL/SQL veri depolama yapılarını tanımlar 5. Prosedür, fonksiyon ve paket yapılarını tanımlar 6. Tetikleyici ve istisna tanımlarını oluşturur |
| Bu dersin içeriğinde PL/SQL programlama diline giriş, PL/SQL kontrol yapıları , PL/SQL'de SQL kullanımı, cursor, exception, kayıtlar, tablolar, diziler, prosedürler, fonksiyonlar, paketler, tetikleyiciler bulunmaktadır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | PL/SQL programlama diline giriş | |
| 2) | PL/SQL kontrol yapıları | |
| 3) | PL/SQL kontrol yapıları | |
| 4) | PL/SQL'de SQL kullanımı | |
| 5) | Cursor | |
| 6) | Cursor | |
| 7) | Exception | |
| 8) | Kayıtlar, Tablolar, Diziler | |
| 9) | Kayıtlar, Tablolar, Diziler | |
| 10) | Prosedürler | |
| 11) | Prosedürler | |
| 12) | Fonksiyonlar | |
| 13) | Paketler | |
| 14) | Tetikleyiciler |
| Ders Notları / Kitaplar: | Nilesh Shah, Database Systems using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, 2ed, Pearson Prentice Hall, 2005, ISBN 0-13-191180-5 |
| Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Projeler | 1 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
| Final | 1 | 41 | 41 |
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
| 2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
| 3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
| 4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
| 5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
| 6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
| 7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |