YZM5560 PL/SQL İle Veritabanı ProgramlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
YZM5560 PL/SQL İle Veritabanı Programlama Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı PL/SQL programlama dilinin yapısını kavrayabilme, PL/SQL diline özel yapıları kullanabilme, PL/SQL ile karmaşık sorguları prosedürel dil yapısı ile geliştirebilmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. PL/SQL dilinin temel özelliklerini söyler
2. PL/SQL kontrol yapılarını oluşturur
3. SQL dilinin özellikleri ile PL/SQL uygulamaları geliştirir
4. PL/SQL veri depolama yapılarını tanımlar
5. Prosedür, fonksiyon ve paket yapılarını tanımlar
6. Tetikleyici ve istisna tanımlarını oluşturur

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde PL/SQL programlama diline giriş, PL/SQL kontrol yapıları , PL/SQL'de SQL kullanımı, cursor, exception, kayıtlar, tablolar, diziler, prosedürler, fonksiyonlar, paketler, tetikleyiciler bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) PL/SQL programlama diline giriş
2) PL/SQL kontrol yapıları
3) PL/SQL kontrol yapıları
4) PL/SQL'de SQL kullanımı
5) Cursor
6) Cursor
7) Exception
8) Kayıtlar, Tablolar, Diziler
9) Kayıtlar, Tablolar, Diziler
10) Prosedürler
11) Prosedürler
12) Fonksiyonlar
13) Paketler
14) Tetikleyiciler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nilesh Shah, Database Systems using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, 2ed, Pearson Prentice Hall, 2005, ISBN 0-13-191180-5
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 41 41
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır.
2) Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür.
3) Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
4) Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar.
5) Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür.
6) Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir.
7) Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır.