DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5600 | Bilgi ve Kodlama Teorisine Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok.......... |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı, temel bilgi teorisi ve kodlama teorisi kavramlarını anlamaktır. Bilgi teorisi açısından, entropi, karşılıklı bilgi, kaynak ve kanal kodlama teoremleri incelenir. Kodlama teoris açısından ise kod oluşturma, doğrusal kodlar, çevrimsel kodlar, evrişimli kodlar ve kapasiteye yaklaşan kodlar incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilgi teorisinin temel tanımlarını ve kavramlarını anlar, 2. Kaynak ve Kanal Kodlama teoremlerini bilir ve uygular, 3. Kod oluşturma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur, 4. Farklı kodlama yöntemlerini anlar, 5. Günümüzde kullanılan hata düzeltme kodlarını uygular. |
Bu ders bilgi teorisinin ve kodlama teorisinin temellerini içerir. Ders, bilgi kuramının entropi, karşılıklı bilgi gibi kavramlarını tanımlayarak başlar. Shannon'ın kaynak kodlama teoremini anlatarak Shannon ve Huffman kodlarını inceler. Daha sonra Shannon'ın kanal kodlama teoremini anlatır ve farklı kanalların kapasite değerlerini hesaplar. Dersin ikinci yarısında ise pratik kodlama yöntemleri tanıtılır. Bunlar arasında doğrusal kodlama, çevrimsel kodlama, evrişimli kodlama gibi yöntemler vardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi ve Kodlama Teorisine giriş | |
2) | Entropi, göreceli entropi ve koşullu entropi kavramlarının tanıtılması | |
3) | Karşılıklı bilgi kavramının tanıtılması ve farklı senaryolarda hesaplanması | |
4) | Kaynak kodlama teoremi | |
5) | Kaynak kodlama teoreminin uygulamaları: Shannon kodları ve Huffman kodları | |
6) | Kanal kodlama teoremi | |
7) | Diferansiyel entropi | |
8) | Farklı kanallar için kapasite hesabı. Ara sınav | |
9) | Gauss kanalı ve kapasitesi | |
10) | Kod oluşturmanın temelleri, hata çözme ve düzeltme | |
11) | Doğrusal blok kodlar | |
12) | çevrimsel kodlar | |
13) | Evrişimli kodlar | |
14) | Kapasiteye yaklaşan kodlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Thomas and Cover, "Elements of Information Theory", 2nd Edition, Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | none.......... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 4 | 50 |
Ara Sınavlar | 8 | 60 |
Final | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |