BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5014 | Rastgele Süreçler ve Tahmin Teorisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel olasılık ve istatistik teorilerini anlamak ve rastgele süreçlere uygulamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: 1. Olasılık teorisi ile ilgili kavramları MATLAB ile uygulayabilecektir. 2. Rasgele değişkenlerin fonksiyonlarını tanımlayabileceklerdir. 3. Durağan rasgele süreçleri karakterize edeceklerdir. 4. Durağan rasgele süreçler için otokorelasyon ve spektral dağılım gibi özellikleri analiz edebileceklerdir. |
Olasılık Ayrık rasgele değişkenler Sürekli rasgele değişkenler Rasgele değişken çiftleri Vektör rasgele değişkenler Rasgele değişkenlerin toplanması Kestirim Rasgele süreçler Markov zincirleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Olasılığa giriş | |
2) | Olasılık aksiyomları | |
3) | Ayrık rasgele değişkenler | |
4) | Sürekli rasgele değişkenler | |
5) | İkili rasgele değişkenler | |
6) | Vektör rasgele değişkenler, arasınav | |
7) | Rasgele değişkenlerin toplanması | |
9) | Kestirim | |
10) | Kestirim | |
11) | Ara Sınav 2 | |
12) | Rasgele süreçler | |
13) | Rasgele süreçler | |
14) | Markov zinciri |
Ders Notları / Kitaplar: | Leon-Garcia A., Probability, Statistics and Random Processes for Electrical Engineering, 3rd Edition, Pearson Prentice Hall, 2007. ISBN 0-13-715560-3 |
Diğer Kaynaklar: | Probability and Random Processes with Applications to Signal Processing, Stark & Woods, Pearson, Third Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |