Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Dil öğretiminin tarihi |
|
3) |
Grammar Translation Method
• Larsen-Freeman, Ch. 2
The Direct Method
• Larson-Freeman, Ch. 3 |
|
4) |
The Audio-lingual Method
• Larsen-Freeman, Ch. 4
• Richards & Rodgers, Ch. 4
|
|
5) |
The Total Physical Response Method
• Larsen-Freeman, Ch. 8
• Richards & Rodgers, Ch. 6
|
|
6) |
The Silent Way
• Larsen-Freeman, Ch. 5
• Richards & Rodgers, Ch. 7
|
|
7) |
Community Language Learning
• Larsen-Freeman, Ch. 7
• Richards & Rodgers, Ch. 8
|
|
8) |
Suggestopedia
• Larsen-Freeman, Ch. 6
• Richards & Rodgers, Ch. 10
|
|
9) |
Communicative Language Teaching
• Larsen-Freeman, Ch. 9
• Richards & Rodgers, Ch. 5
|
|
10) |
The Natural Approach
• Krashen & Terrel, Ch. 1 and Ch. 3
• Richards & Rodgers, Ch. 9
|
|
11) |
Cooperative Language Learning
• Olsen, R.E. and Kagan, S. (1992). About cooperative learning: A teacher resource book. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-30). Prentice Hall.
• Coelho, E. (1992) Cooperative learning: Foundation for a communicative curriculum. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-49). Prentice Hall.
|
|
12) |
Task-based Learning |
|
13) |
Content-based Language Instruction
• Snow, A.M. (2001). Content-based and immersion models for second and foreign language teaching. In Celce-Murcia, M. (Ed.), Language Teaching Approaches: An overview. In Teaching English as a Second or Foreign Language (303-318) Heinle and Heinle.
|
|
14) |
Metotların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
• Prabhu, N.S. (1990). There is no best method – why? TESOL Quarterly, 24 (2): 161-176.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|