ELT5001 İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar 1Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5001 İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar 1 Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin yabancı dil öğretimi metodları ile ilgili temel ilkeleri öğretmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimi teorilerini öğrenmektedirler; öğrenilen dil öğretim yöntemlerinin pratkle birleştirilmesi.

Dersin İçeriği

Ogrenciler dil ogretim metod ve yaklasimlari hakkinda en son gelismeleri ogrenecekler ve sinif ortaminda ogrendikleri yontemleri uygulayacaklardir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Dil öğretiminin tarihi
3) Grammar Translation Method • Larsen-Freeman, Ch. 2 The Direct Method • Larson-Freeman, Ch. 3
4) The Audio-lingual Method • Larsen-Freeman, Ch. 4 • Richards & Rodgers, Ch. 4
5) The Total Physical Response Method • Larsen-Freeman, Ch. 8 • Richards & Rodgers, Ch. 6
6) The Silent Way • Larsen-Freeman, Ch. 5 • Richards & Rodgers, Ch. 7
7) Community Language Learning • Larsen-Freeman, Ch. 7 • Richards & Rodgers, Ch. 8
8) Suggestopedia • Larsen-Freeman, Ch. 6 • Richards & Rodgers, Ch. 10
9) Communicative Language Teaching • Larsen-Freeman, Ch. 9 • Richards & Rodgers, Ch. 5
10) The Natural Approach • Krashen & Terrel, Ch. 1 and Ch. 3 • Richards & Rodgers, Ch. 9
11) Cooperative Language Learning • Olsen, R.E. and Kagan, S. (1992). About cooperative learning: A teacher resource book. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-30). Prentice Hall. • Coelho, E. (1992) Cooperative learning: Foundation for a communicative curriculum. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-49). Prentice Hall.
12) Task-based Learning
13) Content-based Language Instruction • Snow, A.M. (2001). Content-based and immersion models for second and foreign language teaching. In Celce-Murcia, M. (Ed.), Language Teaching Approaches: An overview. In Teaching English as a Second or Foreign Language (303-318) Heinle and Heinle.
14) Metotların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi • Prabhu, N.S. (1990). There is no best method – why? TESOL Quarterly, 24 (2): 161-176.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford
University Press. 2nd Edition.
Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge
University Press. 2nd Edition.
Diğer Kaynaklar: Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford
University Press. 2nd Edition.
Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge
University Press. 2nd Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 2 % 10
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 4 8 32
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.