REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4001 | Psikopatoloji I | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere; anormal davranış örüntülerinin, varolan ruhsal bozukluk kategorilerinin, bu bozuklukların nedenlerinin, belirtilerinin, tanı kriterlerinin ve tedavilerinin tanıtılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Normal ve anormal davranış arasındaki farkı tanımlar. 2. Psikolojik bozuklukların farklı türlerini değerlendirebilir. 3. DSM-IV-TR tanı kriterlerini uygular. 4. Anormal davranış kriterlerini, vaka örneklerine uyarlayabilir. |
Bu derste, Psikopatolojinin tarihçesi ve ruhsal hastalıklar, anormal davranış tanımları ve tedavi, psikolojik değerlendirme, tanı ve temel tanı sistemleri, kaygı bozuklukları, dissosiyatif bozukluklar, somatoform bozukluklar ve duygudurum bozuklukları konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Anormal nedir? | |
3) | Tarihsel Perspektifler | |
4) | Anormallik Modelleri | |
5) | Değerlendirme ve Sınıflandırma & Gözden Geçirme | |
6) | Anksiyete Bozuklukları I | |
7) | Anksiyete Bozuklukları II | |
8) | Anksiyete Bozuklukları III | |
9) | Gözden Geçirme | |
10) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri | |
11) | Çevrimiçi Ödev | |
12) | Somatoform Bozukluklar | |
13) | Disosiyatif bozukluklar | |
14) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (2019). Abnormal psychology: The science and treatment of psychological disorders. (14th Ed.) John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ödevler | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 9 |
Final | 3 | 14 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |