PSY3003 Experimental PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3003 Deneysel Psikoloji Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı psikolojide deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneyle ilgili özel konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamaları tamamlamaları istenir. Öğrenciler grup olarak çalışır ve bir deney tasarlar, materyalleri hazırlar, prosedürlerini önceden test eder, önerilerini sınıfta sunar ve bir rapor yazar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda tüm öğrencilerin deneysel araştırma soruları sorabilmeleri, uygun hipotezleri formüle edebilmeleri, deneysel metodolojiyi tasarlamaları ve yazmalarının yanı sıra bireysel araştırma projelerini sunmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak konular şunlardır: Deneysel yöntemin temel prensipleri, araştırma etiği, deneysel desen türleri ve kontrol teknikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Araştırmanın Temelleri ve Deneyin Temelleri
3) Araştırma Etiği
4) Deneysel Çalışma Örnekleri
5) Deneysel Desenler ve Kontrol Teknikleri
6) ADIM 1- Alanyazı taraması, araştırma sorunuz, hipotezleriniz
7) ADIM 2- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerin oluşturulması
8) ADIM 2- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerin oluşturulması
9) ADIM 3- Deneyinizi sınıfta başka bir öğrenciye uygulama
10) ADIM 4- Araştırma önerisinin yazılması
11) ADIM 4- Araştırma önerisinin yazılması/ Sunumun Oluşturması
12) ADIM 5- Araştırma önerisi sunumları
13) ADIM 5- Araştırma önerisi sunumları
14) Final Sınavı için Tekrar ve Soru-cevap Saati

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Myers, A. & Hensen, C. (2012). Experimental psychology (7th Edition). Belmont, CA: Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 5 % 25
Projeler 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 1 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Proje 9 5 45
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 3
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). 1
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. 5
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. 5
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. 5
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 2
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 3
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 3