PRL3554 Public Relations CasesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3554 Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkilerde kampanya sürecininin nasıl işlediğine dair bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı konulardaki vakaları bir halkla ilişkiler uzmanının bakış açısıyla analiz etmeyi öğrenmeleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derse katılanlar;
1) Halkla ilişkilerde kampanya sürecine dair bilgi sahibi olabilir
2) Farklı hedef kitlelere yöneltilen iletişim çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir
3) Bir kurumun iletişim çalışmasını oluştururken göz önünde bulundurması gereken farklı hedef kitleleri tanıyabilir
4) Kurumsal itibarın, imajın ve kimliğin temel kavramlarını tanımlayabilir
5) Kurumların farklı tüketici ilişkilerini açıklayabilir
6) Modern kurumlar için sürdürülebilirlik iletişimini açıklayabilir
7) Konu ve risk yönetimine dair bilgi ve beceri sahibi olabilir
8) Siyasal iletişimi tanımlayabilir ve tartışabilir
9) Bir kurumun yaşayabileceği finansal sorunların ve konuların karakteristik özelliklerini tanımlayabilir
10) Etkili çalışan iletişimininin ilkelerini anlayabilir
11) Hükümetle ilişkiler konularını açıklayabilir
12) Halkla ilişkiler kampanyalarında etkililik ve verimlilik konularını tartışabilir

Dersin İçeriği

Bu derste, kurumsal imaj, kimlik ve itibar, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, konu ve risk yönetimi, sağlık iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri, çalışan iletişimi, hükümetle ilişkiler kampanyaları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması
2) Halkla ilişkilerde kampanya süreci
3) Kurumsal imaj, kimlik ve itibar
4) Uluslararası müşteri ilişkileri
5) Sürdürülebilirlik iletişimi
6) Sağlık iletişimi
7) Konu ve risk yönetimi
8) Şehir markalama ve iletişimi
9) İç iletişim ve çalışanlarla ilişkiler
10) Yatırımcı ilişkileri ve örnek vaka analizi
11) Siyasal iletişim ve örnek vaka analizi
12) Hükümetle ilişkiler
13) Kamu ilişkileri ve örnek vaka analizi
14) Örnek vaka değerlendirmeleri ve final sınavı için tekrarlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar: 1) Swann, P. (2014). Cases in public relations management: The rise of social media and activism. Routledge. 2) McKee, K. B., Richardson, K., Hinton, M., & Lamb, L. F. (2010). Applied public relations: Cases in stakeholder management. Routledge

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 5
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 5
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 4
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 4
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 5
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 4
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3