EEE4920 Independent StudyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE4920 Bağımsız Çalışma Bahar 0 6 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bir lisans öğrencisinin bir öğretim üyesiyle birebir çalışarak elektrik elektronik mühendisliğinin herhangi bir alanındaki bilgisini geliştirmeyi ve derinleştirmeyi amaçlar. Önerilen derste, ders saatleri boyunca öğrenci ve danışmanı, seçilen araştırma konusuyla alakalı olan bilimsel makaleleri tartışacak ve çözüm olarak orijinal bir yazılım veya donanım geliştirmeye çalışacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Verilen bir araştırma probleminde literatür taraması yapma becerisi göstermek
2. Verilen bir araştırma probleminde nasıl proje yönetimi yapılacağını anlatabilmek ve proje planlaması yapabilmek
3. Projenin risk faktörlerini açıklayabilmek ve risk yönetimi için yaklaşımlar geliştirebilmek
4. Malzemelerin nasıl tedarik edileceği ve tasarıma yönelik kriterleri tanımlayabilmek
5. Bir araştırma problemi için çözüm tasarlayıp çözümü hayata geçirecek analitik becerileri gösterebilmek
6. Bir araştırma konusunda elde edilen sonuçların paylaşılması için yazılı ve sözlü beceriler göstermek

Dersin İçeriği

1. Çalışılacak araştırma konularının belirlenmesi
2. İlgili araştırma makalelerinin veri tabanlarından bulunması
3. İncelenecek makalelerin seçilmesi
4. Seçilen makalelerin tartışılması
5. Risk yönetimi ve alternatif çözümleri de göz önünde bulundurarak araştırma problemine çözüm geliştirmek
6. Tasarlanan çözümün hayata geçirilmesi veri toplama, çözümün değerlendirilmesi
7. Simülasyon sonuçlarının detaylı olarak incelenmesi
8. Önerilen çözüm ve simülasyon sonuçlarını anlatan bir rapor yazılması
9. Geliştirilen çözümün sunulması ve gösterilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çalışılacak araştırma konularının belirlenmesi
2) İlgili araştırma makalelerinin veri tabanlarından bulunması, geliştirilecek olan yöntemin yapılmasında kullanılacak yazılım/donanım platformlarına giriş
3) Makale araştırmaya devam etme, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma
4) İncelemek üzere 7 tane makale seçme, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma (devam)
5) Birinci makalenin tartışılması, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma (devam), risk yönetimi ve alternatif çözümleri de göz önünde bulundurarak araştırma problemine çözüm geliştirmek
6) İkinci makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için geliştirilecek olan yöntemin tasarlanmaya başlanması
7) Üçüncü makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için geliştirilecek olan yöntemin tasarlanmaya başlanması (devam)
8) Dördüncü makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi
9) Beşinci makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi
10) Altıncı makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi, veri toplama
11) Yedinci makalenin tartışılması, veri toplanması, tasarlanan çözümün yönteminin simülasyonu
12) Tartışılan makalelerin karşılaştırılması, veri toplama, tasarlanan çözüm yönteminin simülasyonu
13) Simülasyon sonuçlarının detaylı olarak incelenmesi
14) Tartışılan makalaler hakkında inceleme raporu yazma, önerilen çözüm yöntemi ve simülasyon sonuçları hakkında rapor yazma, geliştirilen çözüm yöntemini sunma ve gösterme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NA
Diğer Kaynaklar: NA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 13 6 78
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2