İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5702 | Güçlü Markalar Yaratma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Katılımcılar, bir markayı tek başına ve bir portföy içinde daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek. ÖÇ-2. Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek. 3. Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek. 4. Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek. 5. Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek. 6. Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek. |
Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış. | |
2) | Strateji ve stratejik yönetim. | |
3) | Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri. | |
4) | Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi. | |
5) | Bir sistem / portföy içinde markalar. | |
6) | Marka hiyerarşisi. | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Marka rolleri. | |
9) | Alt markalar ve rolleri. | |
10) | Marka kaldıracı: Genişletmeler. | |
11) | Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama | |
12) | Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi. | |
13) | Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi. | |
14) | Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |