ISL5956 Örgütsel Gelişim ve DeğişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5956 Örgütsel Gelişim ve Değişim Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. İBRAHİM AYHAN TON
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Dersin amacı, örgütsel değişim ve evrilme dinamiklerini, örgütsel performansın geliştirilebilmesi için “değişim” ve “gelişim” kavramları temelinde anlamaya çalışmaktır. Ayrıca, örgütsel değişim ve gelişimin temelinde yer alan “örgütsel öğrenme” kavramı, ders kapsamında irdelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci değişimin örgütler için önemini anlayabilecektir.
Bu dersi alan öğrenci öğrenen örgütler konusunda bilgi birikimine sahip olabilecektir
Bu dersi alan öğrenci örgütsel gelişim hakkında derinlemesine bilgi birikimine sahip olabilecektir.
Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde örgütlerin karşılaştığı olası sorunları tanımlayabilecektir
Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde karşılaşılan sorunlarla yönetimsel açıdan baş etme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin İçeriği

Günümüzde artan sayıda organizasyon değişen ve dinamik çevrenin getirdikleri ile karşı karşıya kalmaktadır ve “Değiş ya da öl” bu örgütleri yöneten profesyonellerin sık sık karşı karşıya kaldıkları bir motto olmaya başlamıştır. Tüm bunların ışığında geleceğin yöneticileri olan öğrencilerimize bu ders süresince; değişim çeşitleri ve süreçleri, değişime karşı direnç ve bu dirençle baş etme yöntemleri, örgütsel gelişim metotları ile değişimin önündeki fırsat ve sorunlar aktarılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders hk. genel bilgi
2) Dersin Amacı, Felsefesi
3) OB’nin tarihsel gelişimi ve değişimi
4) OB de araştırma, çalışma ahlak, iş ve yaşam memnuniyeti
5) Bireysel Davranışı Anlamak Tutum, değer, davranış, kişilik
6) Algı, Anlamlandırma modeli, öğrenmede gelişim
7) Motivasyon teorileri I
8) Motivasyon teorileri II
9) Ara Sınav
10) Duygu durum, ruh hali, duygusal zeka
11) Dünden bugüne grup davranışı grup türleri roller
12) İletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma müzakere
13) Örgüt yapısı, örgüt kültürü, IK politika ve uygulamaları
14) Stres ve tükenmişlik ve genel değerlendirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Örgütsal Davranış alanındaki doktora yıllarından bugüne çeşitli kitaplardan oluşturulmuş ders notları ve makaleler, işdünyasındaki 20 yıllık deneyimden gelen uygulama bilgisi
Diğer Kaynaklar: Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.