SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5909 | Sporda Örgütsel Davranış | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM TINAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı spor örgütü içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesidir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders, spor içinde insan davranışlarını anlamaya, tanımlamaya ve gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yöneliktir |
Organizasyonel davranışa giriş ve spor organizasyonel davranışın temelleri, Davranış, Güdü, İlgi, Organizasyonel davranışın tarihsel gelişimi, Yaklaşımlar, Kuramlar ve araştırmalar, Sporda birey-toplum, Birey-çevre ilişkisi, formal ve informal grup, Sporda organizasyonel davranışları etkileyen faktörler, Sporda organizasyonel yapı, Parçaları, Kuruluşu, İşleyişi, Grup kavramına genel bakış, Spor organizasyonlarında grup ve grup süreci, Grup dinamiği, Grubun önemi, Çevre koşulları ve organizasyonlarda çevreye karşı tepki, Sporda organizasyonel gelişimin tanımı, Yaklaşımlar, Değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel davranışın bilimsel temelleri | |
2) | Tarihsel gelişimi | |
3) | Örgüt içinde birey ve kişilik | |
4) | Tutumlar ve İş tatmini | |
5) | Yetenekler ve Öğrenme | |
6) | Örgüt kültürü | |
7) | Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri | |
8) | Örgütlerde Liderlik ve Kuramları | |
9) | Vize haftası | |
10) | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | |
11) | Örgütsel Değişme ve Geliştirme | |
12) | Örgütsel Çevre ve Teknoloji | |
13) | Örgütlerde Güç ve Politika | |
14) | Örgütlerde Etik Davranışlar ve Yönetimi | |
15) | Sunumlar | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Enver Özkalp, Doç.Dr.Çiğdem KIrel, Örgütsel Davranış. Eskişehir:ETAM A.Ş., 2001 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
4) | Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |
6) | Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |