ISL5904 Spor EndüstrisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5904 Spor Endüstrisi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MUHARREM OZAN ERDOĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yıllar içerisinde durmadan büyüyen ve geleceğe yönelik de büyüme potansiyelinin çok yüksek olacağı öngörülen spor endüstrisini tanımak, ekosistemdeki paydaşları tanımak, ilişkileri incelemek ve işletme bakış açısıyla değerlendirmektir.
Bu ders içerisinde, cevap aranacak sorular:
1- Spor ve sporun geçtiği süreçler nelerdir?
2- İşletme nedir ve spor ile işletme ilişkisi nedir?
3- Endüstri nedir, gelişimi nasıl olmuştur ve spor endüstrisi özelinde nasıl gelişmektedir?
4- Dijital dönüşüm, dijitalleşme ve spor endüstrisi ilişkisi nedir ve nasıl etkiliyor?
5- Spor endüstrisi bölümleri (segmentleri) nelerdir ve paydaşları kimlerdir?
6- Spor tüketicileri kimdir, beklentileri nelerdir ve gelecekte nasıl bir spor dünyası onları beklemektedir?
7- Spor örgütlerinin en değerli hazineleri markalar nasıl geliştirilir ve endüstri içerisinde nasıl uzun soluklu ve başarılı devam ettirilir?
8- Gelecekte spor endüstrisinde neler olabilir?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. İş zihniyeti ile spora yaklaşmak
2. İş planlaması dinamiklerini sporun özellikleri ile birleştirmek
3. Endüstri 4.0’ın ve dijital dönüşümün gelecekte spor iş dünyasını nasıl şekillendireceğini anlamak
4. Spor tüketicisinin yaklaşımlarını ve değişimini anlayarak endüstrinin gelecekteki şeklini belirlemek
5. Spor örgütlerinin markalarını sağlıklı geliştirmeye yönelik stratejiler yaratmak
6. Gelecekteki spor endüstrisi gelişimine bugünden farkında olmak ve farkındalık yaratmak

Dersin İçeriği

Ders yüzyüze olarak gerçekleştirilecektir. Ders anlatımının yanı sıra, kavramların tartışılması, vaka incelemesi, sektör içerisinden gelen konuşmacılarla pratikte endüstri içerisindeki dinamiklerin ve uygulamaların anlaşılması ve araştırma yapılarak bulguların paylaşılması ve sunulması ile yapılandırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tanışma ve dönem boyunca yapılacakların tartışılması, katılımcıların tanınması ve spor sektörü içindeki yerlerinin anlaşılması
2) Spor ve gelişimi Öğretim elemanı notları
3) İşletmeye Giriş ve İş Mantıklı Yaklaşım Öğretim elemanı notları
4) Endüstri Gelişimi ve Endüstri 4.0 Öğretim elemanı notları
5) Spor Endüstrisi Öğretim elemanı notları
6) Sporda Dijitalleşme Öğretim eleanı notları
7) Spor tüketicisi Öğretim elemanı notları
8) sporda marka Öğretim elemanı notları
9) Spor endüstrisinde yapılmış olan farklı raporların incelenmesi Endüstri raporları
10) Spor endüstrisi üzerine yapılmış olan farklı raporların değerlendirilmesi endüstri raporları
11) Spor endüstrisinden temsilci konuşmacı
12) Spor endüstrisinden temsilci konuşmacı
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birçok farklı kaynaktan karmalanacak bilgiler ışığında ilerlenecektir.
• Pitts, Brenda G., and David Kent Stotlar. (2007). "Fundamentals of sport marketing." Sport Management Library
• Hoye, R., Nicholson, M., Westerbeek, H., Smith, A., & Stewart, B. (2012). “Sport management”. Routledge.
• Westerbeek, H., & Smith, A. (2003). Sport business in the global marketplace. Springer.
• Endüstri raporları: Deloitte, Leaders, PwC, CIES vb
Diğer Kaynaklar: It will proceed with information that will be combined from many different sources.

• Pitts, Brenda G., and David Kent Stotlar. (2007). "Fundamentals of sport marketing." Sport Management Library

• Hoye, R., Nicholson, M., Westerbeek, H., Smith, A., & Stewart, B. (2012). “Sport management”. Routledge.

• Westerbeek, H., & Smith, A. (2003). Sport business in the global marketplace. Springer.

• Industry reports: Deloitte, Leaders, PwC, CIES, etc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 10 10
Ödevler 10 3 30
Ara Sınavlar 1 5 5
Rapor Teslimi 10 4 40
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
6) Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.